Nieuwe succesvolle website voor de Nonnen van Vught

Omschrijving

Taalinstituut Regina Coeli (ook bekend De Nonnen van Vught) wil de aansluiting met de jongere doelgroep verbeteren en startte een traject voor een nieuwe positionering. Bij de nieuwe positionering hoort ook een nieuwe website die aansluit bij de jongere doelgroep, mee kan groeien met de online ontwikkelingen en toekomstproof is.

Doel

Regina Coeli stelde Adwise voor de uitdaging om een nieuwe effectieve website te realiseren die aansluit bij de nieuwe positionering en inspeelt op de behoeften van de jongere doelgroep (generatie Y).

De website heeft als doelstelling om bij te dragen aan een groei van het aantal inschrijvingen voor taaltrainingen. Dit moet zorgen voor een hogere conversie op de website. Om dit (hoofd)conversiedoel te stimuleren wordt de doelgroep geactiveerd om een (sub)conversie te doen in de vorm van: contact of offerte aanvragen.

Resultaat

De nieuwe positionering vormde het startpunt voor de website. De locatie in Vught is een belangrijk en onderscheidend onderdeel van het concept én succes van de nonnen van Vught, dus moet die ervaring ook online beleefd worden. Vanuit onze visie dat je een klant pas echt goed kunt helpen als je hun business begrijpt hebben wij het hele proces van oriëntatie, aanmelding en het daadwerkelijk volgen van een taaltraining doorlopen.

De nieuwe website biedt een sterk verbeterde gebruikservaring. De online presentatie van het instituut sluit aan bij de offline presentatie en beleving. Om goed aan te sluiten bij generatie Y hebben we naast de desktop-ervaring ook sterk gefocust op de ervaring op mobiel en tablet.

Resultaten in cijfers:

www.reginacoeli.com
- 62% meer offerte aanvragen
- De nieuw toegevoegde pagina: ‘taaltrainingen’ is in 10 maanden tijd 5.000 keer bekeken

www.reginacoeli.nl
- 18% meer offerte aanvragen
- De nieuw toegevoegde pagina: ‘taaltrainingen’ is in 10 maanden tijd 18.000 keer bekeken

Overige informatie

De start van het project was een interne bainstorm om de user stories te bepalen met het multidisciplinaire team bestaande uit een contentmarketeer, UX-consultant, designer, frontend en backend developer en digital marketeer. Daarna volgde een sessie met het projectteam van Regina Coeli om ze verder te verfijnen en de prioriteiten te bepalen. Bij deze inventarisatie waren de persona’s een belangrijk uitgangspunt. UX-consultant Tom heeft in de eerste fase van het traject een onderzoek gedaan om te achterhalen wat generatie Y adviseert. Om de beleving van Regina Coeli aan den lijve te ondervinden besloten we om zelf klant te worden. "De klant begrijpen door klant te worden". UX-consultant Tom beleefde de customer journey van oriëntatie tot en met conversie en sloot zich drie dagen op bij Regina Coeli om Spaans te leren. Een paradijs voor een UX'er. Meer info: http://bit.ly/2HZHFyq. Hier is veel belangrijke informatie verzameld zoals de belangrijke rol van de taaltrainers voor cursisten. Daarnaast constateerde UX'er Tom dat in veel gevallen een leidinggevende of HR manager beslist of een training bij Regina Coeli akkoord is, dus naast de te trainen medewerker moeten zij óók overtuigd worden.

Het multidisciplinaire team heeft volgens de scrummethode het project opgepakt. In driewekelijkse sprints ontwikkelden we met het team gefaseerd een website, waarbij na iedere sprint een demo aan het projectteam van Regina Coeli plaatsvond. Feedback werd in de sprint daarop verwerkt. De nieuwe website van Regina Coeli is het resultaat van een intensieve samenwerking binnen het multidisciplinaire team én intensief contact met de klant.

Adwise - Your Digital Brain

Almelo
Adwise - Your Digital Brain
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe