Valentijnsactie Samsung: It's A Match

Omschrijving

Samsung wilde voor Valentijnsdag social awareness creëren omtrent de nieuwe Samsung A-serie. Het liefst met een campagne die met weinig middelen een groot bereik zou hebben onder millennials. Daarom besloten StoryTEQ (voorheen StoryMail), Boomerang Create en Boomerang de ingenieuze gepersonaliseerde video’s te maken, middels een speciaal hiervoor ontwikkelde Facebook applicatie.

Doel

Doel van de opdrachtgever Samsung was om zoveel mogelijk social awareness te creëren voor de Samsung A-serie. Het liefst met een campagne die met weinig middelen een groot bereik zou hebben onder millennials. Daarom besloten Boomerang Create en Boomerang Motion in samenwerking met StoryTEQ (voorheen StoryMail) de ingenieuze gepersonaliseerde video’s te maken rondom Valentijn. Millennials ervaren nauwelijks technologische barrières. Ze zijn zich zeer bewust van wat ze delen op social media, maar hebben geen idee hoe deze informatie wordt beoordeeld door derden. Dit is zeker het geval bij dating apps, waarbij matches ontstaan op basis van sociale mediaprofielen. Deze beoordeling staat centraal in de gepersonaliseerde Samsung-video’s. Plotseling zijn mensen getuige van het moment waarop drie leuke mannen of vrouwen jouw profiel keuren.

Door middel van de ontwikkelde, unieke Facebook Applicatie was het mogelijk om data van de gebruiker te verwerken in een eigen gepersonaliseerde video. De video kwam vervolgens automatisch op de tijdlijnen van alle hoofdrolspelers te staan.

Concrete doelstelling en verwachting opdrachtgever: een zo groot mogelijk organisch bereik.

Resultaat

De doelgroep is niet snel meer verrast op social media, en daarom des te moeilijker te bereiken met een (reclame)boodschap. Door middel van dit gepersonaliseerde concept hoopten we de millenials desalniettemin een wow-moment te bezorgen.

Er gebeurde precies waar we op ingezet hadden: door de gepersonaliseerde elementen lukte het om de doelgroep te verrassen. Zelfs op zo’n manier dat honderdduizenden mensen een video aan maakten en gingen met hun vrienden en vriendinnen. Daarbij zat er veel branding in de video’s, maar voelden ze nergens reclamisch, want daar prikt de doelgroep ook makkelijk doorheen. Dit zorgde voor een ongekend sneeuwbaleffect, met spectaculaire resultaten tot gevolg. En dat zonder één euro mediabudget.

Totaal aantal video's: 311.933
Totaal aantal viewstarts: 94.768.129
Totaal aantal likes: 6.376.462
Totaal aantal comments: 2.501.659

Overige informatie

De gepersonaliseerde video’s zijn zowel voor de mannelijke als vrouwelijke doelgroep gemaakt. Bij de mannelijke versie zien we drie mooie vrouwen in een winkel. Eén van de dames roept haar vriendinnen bij zich, omdat ze een ontzettende knappe man op haar datingapp voorbij ziet komen. Wat blijkt? Die ontzettend knappe man ben jij! De meiden vergapen zich aan jouw prachtige ogen en vinden dat je lijkt op die knappe acteur. Vervolgens gaat de video een stapje verder. De kijker ziet namelijk zijn leeftijd in beeld verschijnen. Hier hebben we drie verschillende varianten voor opgenomen. Ben je jonger, dan is onze hoofdrolspeelster juist op zoek naar een ‘broekie’, Ben je ongeveer even oud dan heeft ze daar behoefte aan en als je ouder bent vertellen haar vriendinnen dat een oudere man precies is wat ze nodig heeft. Op die manier sturen we te allen tijde aan op de perfecte match. Vervolgens komen meerdere gepersonaliseerde gegevens ter sprake als woonplaats en interesses, waarna de hoofdrolspeelster overgaat tot het versturen van een matchverzoek. In spanning wachten ze af. Heeft de ontvanger een relatie, dan komen de meiden van een koude kermis thuis: geen match. Als de ontvanger geen relatie heeft, ontvangt onze hoofdrolspeelster naast een match ook nog eens een bericht (van de kijker). Eind goed al goed. Aan de eind van de video koppelen we onze liefdesboodschap aan de Samsung A series, die eveneens een ‘match made in heaven’ zijn. De vrouwelijke versie volgt ongeveer eenzelfde scenario, maar dan met mannen.

StoryTEQ

Amsterdam
StoryTEQ
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe