Van nul naar 35.000 bezoekers in twee jaar

Omschrijving

Een nieuw platform met veel mogelijkheden
Leggle is in het najaar van 2015 live gegaan. Het resultaat viel aanvankelijk tegen: de
enorme mogelijkheden van het platform werden niet benut. Er was weinig structurele
traffic en de conversie naar een lead was te laag. De mensen die wél kwamen, vulden
nog geen formulieren in.

Doel

Toen kwam Booming aan boord.

Hoe behalen we meer traffic én conversie?
Het eerste contact was rond de zomer van 2016. Booming en Leggle werden aan
elkaar gekoppeld via een gemeenschappelijke expert uit het vak. ‘We zaten heel snel
op één lijn’, zegt Norbert Zoet, oprichter en manager van Leggle. ‘De opdracht was
meteen duidelijk: hoe krijgen we met een bescheiden budget een aanzienlijke groei
in relevante traffic? En vervolgens: hoe zorgen we dat de conversieratio stijgt en we
meer potentiële leads realiseren voor de advocaten, juristen en mediators?’

Resultaat

Ruim 24 keer zoveel bezoekers
‘Het duurt altijd even voordat alle inspanningen op SEO-gebied hun vruchten
afwerpen binnen de zoekresultaten van Google’, zegt Norbert. Vorig jaar zomer, dus
één jaar nadat Leggle en Booming de samenwerking aangingen, zagen ze de eerste knik omhoog in de bezoekersaantallen. Dat is intussen uitgegroeid tot een enorme stijging. In Januari 2017 werden er 2.400 bezoekers op de site gerealiseerd. In Januari 2018 waren dat er 35.000. Bijna alleen maar door relevant SEO-verkeer. En in heel 2017 waren er ruim 24 keer zoveel bezoekers als in heel 2016. ‘Dat is binnen een zwaar concurrerende markt als de onze een fantastische prestatie’, zegt Norbert.

Een enorme boost in traffic én conversie
Nadat Booming de traffic een enorme boost gaf, zijn ze samen met Leggle gaan werken aan de conversie-optimalisatie. Het doel: zorgen dat er steeds meer mensen naar het leadgeneratie formulier voor een gratis intake gaan. Om dat te bereiken zijn onder meer de landingspagina’s aangepast. Die bevatten nu meer informatie, bijvoorbeeld in de vorm van een whitepaper. En er zijn design-aanpassingen in de funnel gedaan die via google analytics en monitoring tools geëvalueerd worden. De resultaten zijn nu al te zien: een groei van gemiddeld 1 lead per 3 dagen naar 5 leads per dag. Dankzij Boomings inspanningen is de conversie dus 15 keer zo hoog.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

SAMENWERKING
Soepele, concrete communicatie
Het is een goede match, de samenwerking tussen Booming en Leggle. ‘We zitten op dezelfde golflengte’, zegt Norbert. ‘Alle teamleden van Booming zijn specialisten. Ze hebben veel inhoudelijke kennis, maar ze praten niet alleen in vaktermen.’ Norbert benadrukt ook de soepele, concrete manier van communiceren: ‘Bij Booming zijn ze enthousiast én eerlijk - ze zeggen het ook
als we iets niet moeten doen.’

Samen bezig aan jóuw uitdagingen
‘Het leukste is misschien wel dat Booming er net zo gedreven in staat als wij. Ze denken als ondernemers. Niet met de rem erop, maar steeds vanuit de vraag: hoe kan ik dit beter maken? Je kunt ze deelgenoot maken van je uitdagingen, en ze denken met je mee. Je bent echt samen bezig aan jouw doelstellingen. Als ik hen om negen uur ’s avonds een mailtje stuur dat we een mooie case
binnen hebben gehaald, krijg ik vaak meteen een antwoord waar het oprechte enthousiasme vanaf druipt. Dan weet je dat je het samen doet.’

Booming

Amsterdam
Booming
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe