Verleiden met klassieke muziek

Omschrijving

Het Concertgebouw, klant sinds 2010, bedient uiteenlopende bezoekers. Van echte kenners tot vrienden die een kwalitatief avondje uit zoeken.

Doel

De hoofddoelstelling van de website is de verkoop van tickets. De nieuwe site moet een jongere doelgroep aanspreken en 10% meer online verkoop realiseren. Daarnaast moest de nieuwe website compleet responsive worden opgezet zodat de website een optimale beleving en conversie geeft op zowel smartphone, tablet als desktop.

Resultaat

De nieuwe site biedt elk type bezoeker een passend aanbod, gecombineerd met een gebruiksvriendelijke orderflow op alle devices. We maken hierbij gebruik van het door Zicht ontwikkelde online ticketing oplossing TicketTrigger.

In 3 maanden realiseerden we de nieuwe website. De conversie is sinds de lancering met ruim 7% gestegen; de conversie via smartphones zelfs met 75%! Mede hierdoor is het totaal aantal online transacties toegenomen met 33%.

De online merk- en muziekbeleving die we hebben ontwikkeld vormt een goede basis voor conversie. Zo kan bijvoorbeeld een onervaren bezoeker met het Concertkompas snel tot een selectie van 3 passende concerten komen, door eenvoudigweg aan te geven welk van de visueel gepresenteerde muziekfragmenten hem of haar het meeste aanspreken.

Met onze jarenlange ervaring en kennis op het gebied van online ticketing, zijn we in staat om elk bestelproces naadloos te integreren in een website. Dit zorgt voor een mooie, gebruiksvriendelijke, snelle en veilige bestelflow met een hoge conversieratio.

Zicht online

Rotterdam
Zicht online
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe