Versnelde groei in online meubel branche

Omschrijving

ScS, Sofa Carpet Specialist, is de prijsvechter in de Engelse meubel branche. Het e-commerce platform is de start van de digitale transformatie. In het winkelconcept, gebaseerd op de ‘Don’t just sell, help people buy’ strategie, staat de shopper centraal.

Doel

De prijsvechter ScS wil haar plek binnen deze groeimarkt verder uitbreiden. Uit onderzoek blijkt dat in de meubel branche ruim de helft van alle aankopen wordt beïnvloed door online en dat 45% van de Engelsen wel eens online meubels heeft aangeschaft in de afgelopen 3 jaar. En deze trend zet stevig door. ScS heeft digital als een van de belangrijkste pilaren opgenomen in de groeistrategie. Het doel: het aandeel online sales van enkele procenten uit laten groeien naar ruim 10%.
Daarnaast dient het platform meer traffic naar de winkels en incrementele sales te genereren.

Bij het ontwerpen van het winkelconcept zijn funnels ontworpen voor zowel de slow shopper (mensen die zich nog in de oriëntatie fase bevinden) als de fast shopper (mensen die precies weten wat ze willen, en de beste deal zoeken).
De uitdaging was om mensen dusdanig veel vertrouwen te geven dat ze bereid zijn de aankoop online te doen. Het is immers een flinke investering en eigenlijk zou je het product willen voelen en erop kunnen zitten. Er is in het concept veel ruimte voor fotografie, zowel inspiratief als op detailniveau (materialen, stiksels). Uiteraard is het service team van ScS altijd binnen één klik te bereiken via chat, mail of telefoon. Zo is de verkoop online bijna net zo persoonlijk als op de winkelvloer.

Resultaat

Na een korte strategie en ontwerpfase is scs.co.uk gerealiseerd in slechts vier maanden. De bottom-line: een stijging van 44% in verkopen. Daarbij is de conversie op mobile gelijk aan desktop, gezien smartphones 50% van de verkopen genereert.

Sarah Oldroyd, Head of Digital ScS: “After go live we saw an immediate uplift in our main KPI’s. Our conversion rate increased, along with traffic, engagement and the average order value. The team at DigitasLBi is now an integral part of my ecommerce team, working with me to implement campaigns and on-going make changes to the site to further improve the customer journey. We have also embarked on a phase optimising the user experience and the sales funnels to roll out the next phase of our omni-channel strategy."

Overige informatie

Sarah Oldroyd, Head of Digital ScS: "During the pitch process, DigitasLBi blew their competitors’ out of the water, they got underneath the skin of our brand to really understand the challenges we face. We didn’t expect a Dutch agency to ‘get' British retail! The strategy and UX teams helped us to develop a clear strategy and roadmap to use as the foundation of our omni-channel ambitions. The project team built solid relationships with key stakeholders around the business and challenged our decision making when required. We were pleased with the pragmatic way the DigitasLBi team designed, built and integrated our new Demandware platform. The build process was hindered by data issues on our end, but the development team worked with us to resolve these as swiftly as possible.”

Digitas

Amstelveen
Digitas
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe