Vlaamsch Broodhuys: succesvolle High Tea campagne

Omschrijving

Voor Vlaamsch Broodhuys hebben we de website ontwikkeld. Ook hebben we ze ondersteund in het promoten van hun high tea, om het aantal bezoekers na lunchtijd te vergroten. Wij hebben ze geholpen bij het opzetten van een effectieve marketing campagne, met als doel het aantal High Tea aanmeldingen te verhogen.

Doel

Vlaamsch Broodhuys heeft verschillende ambachtelijke broodwinkels en -restaurants in Nederland. Dimitri Roels, de eigenaar van het Vlaamsch Broodhuys, bakt al sinds 1996 voedzaam en smaakvol zuurdesembrood. Zijn missie: Iedereen elke dag te laten genieten van het beste, lekkerste en gezondste brood.

Voor Vlaamsch Broodhuys hebben we onder andere de website ontwikkeld. Vervolgens wilden ze de high tea die ze al aanboden gaan promoten, om zo het aantal bezoekers na lunchtijd te vergroten. De actie luidde als volgt: Bij een High Tea voor 2 personen krijgt de 2e persoon 50% korting. Ze vroegen aan Lead Today om een marketing campagne op te zetten met als doel het aantal High Tea aanmeldingen te verhogen.

Ter promotie van de high tea campagne hebben we gekozen om in te zetten op Google Adwords en e-mailmarketing. Voor de campagne is een landingspagina ingericht op de website van Vlaamsch Broodhuys. Daar kunnen ze meer informatie vinden over de verschillende mogelijkheden. Ook is er een reserveringsmodule en locatiezoeker, om zo conversies te stimuleren.

Resultaat

De high tea campagne heeft erg goed gepresteerd. Gezien de goede resultaten zullen we de volgende keer weer inzetten op Google Adwords. Dan kunnen we de Adwords campagne met de nieuwe kennis nog beter optimaliseren. Nu blijkt dat deze campagne goed aanslaat kan er wellicht in de toekomst geƫxperimenteerd worden met Facebook, om zo nog meer conversies te realiseren voor het Vlaamsch Broodhuys.

Deze actie zorgde in 2 maanden tijd voor 229 online High tea reserveringen (de mensen die in de winkel hebben gereserveerd nog niet eens meegerekend), met een conversiepercentage van 57% via SEA.

Overige informatie

Lead Today is een bureau voor digitale marketingstrategie en uitvoering, met een sterke focus op leadgeneratie. We helpen organisaties bij het behalen van hun marketingdoelstellingen en pakken marketing aan op een slimme en doeltreffende manier.

De unieke aanpak van Lead Today verenigt marketing, data en technologie. Onze strategen bundelen hun krachten en stellen een digitale strategie op, met een concreet plan van aanpak voor de benodigde marketingtechnologie en -uitvoering. Lead Today verzorgt de digitale marketing via alle gewenste marketingkanalen.

+ Voeg case toe