VSM Kind

Omschrijving

VSM Kind streeft er niet alleen naar het merk te worden met het beste aanbod, maar ook het merk waar ouders naartoe trekken om advies te zoeken of geven. Het doel is om een echt ‘Love Brand’ te worden welke een langetermijn relatie met de klanten nastreeft.

Doel

Het doel om VSM Kind een ‘Love Brand’ te maken vroeg om een andere aanpak op het gebied van uitstraling en positionering. Een internationale samenwerking met Mama-Natura gaf VSM Kind de mogelijkheid deze aanpak vorm te geven.
Belangrijk was een goede online omgeving waar VSM Kind vanuit een adviserende rol informatie met de doelgroep kon delen. De introductie van de nieuwe huisstijl, gebaseerd op de look & feel van Mama-Natura, bood echter geen goede oplossing hiervoor. Daarnaast was de oude VSM Kind website sterk verouderd.

Hierdoor ontstond de vraag om een volledig nieuw online platform te creëren met een verbeterslag in functionaliteit en content. Hiermee kon VSM Kind de brug slaan tussen de experts en ouders die op zoek zijn naar hulp.

Resultaat

Het uiteindelijke resultaat kon door middel van een strakke samenwerking tussen VSM Kind en DotControl binnen de krappe planning gerealiseerd worden. De nieuwe website biedt VSM Kind alle mogelijkheden om in hun rol als ‘Love Brand’ te groeien. De website heeft een flexibele opzet waarin adviezen op maat aangeboden kunnen worden en de toekomstige groei van het assortiment alle ruimte krijgt.

Overige informatie

DotControl werkt standaard volgens het Charge (Strategy) – Build (Design & Development) – Blast (Execute) principe. Dit omdat wij vinden dat wij onze klanten goed moeten leren kennen (Charge) en gezamenlijk de strategie en doelen moeten bepalen (Charge). Vervolgens kan op basis van deze output het design en development vormgegeven worden (Build). Voor het operationele proces qua service, support en online marketing vormen wij graag een team waarin wij een langetermijn relatie nastreven (Blast). DotControl maakte voor het project gebruik van ‘Scrum’ omdat dit het beste aansloot bij de eisen en wensen vanuit VSM Kind.

DotControl | Data Driven Creative Agency

Rotterdam
DotControl | Data Driven Creative Agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe