Wat voor keukenster ben jij?

Omschrijving

Met ‘Wat voor Keukenster ben jij?’ wist Yourzine in samenwerking met Samsung op een fun manier de markt te vinden voor de exclusieve dubbeldeurs ‘Food Showcase’ koelkast. Door gericht te vragen naar gezinssituatie en keukenrituelen konden we de Food Showcase per ‘Keukenster’ op een andere manier uitlichten.

Doel

Hoofddoelstelling voor Samsung was awareness voor deze high-end koelkast met daarnaast exposure om zo via de features Samsung neer te zetten als innovatief merk. Samsung wilde 80.000 ‘eyeballs’; mensen die tijdens de actieperiode engagement vertoonden rond de unique selling points van de koelkast. Secundair wilde Samsung graag haar huidige database verrijken.
Een koelkast van €2500,- zet je niet zomaar in de digitale etalage in de hoop dat voorbijgangers meteen tot aankoop over gaan. In plaats daarvan moesten we op zoek naar de niche markt die deze koelkast zou overwegen. Yourzine stelde voor om op een laagdrempelige manier mensen te laten ontdekken wat voor type ‘Keukenster’ zij in hun keuken zijn. Zij maakten hiermee ook kans op een diner voor twee bij Ron Blaauw.

Resultaat

Door vier vragen te beantwoorden over hun gezinssituatie en keukenrituelen, kregen zij hun persoonlijke uitslag: als designliefhebber, luxedier, familiemens of food lover. Vervolgens konden we de Food Showcase koelkast introduceren; waarin we het verhaal van de koelkast per persoon konden aanpassen. We toonden een gepersonaliseerde productpagina waarop we specifieke voordelen uitlichtten met als extra stimulans een video-testimonial van een gelijk gestemde. Om verder te verrijken, vroegen we mensen om hun postcode op te geven. Hiermee konden ze in 1x hun kans op het diner verdubbelen.

Het resultaat was een campagne die binnen budget on time is opgeleverd, waarmee Samsung de dialoog aan kon gaan met potentiele gebruikers. Samsung kon hierdoor haar markt vinden en voor deze groep haar boodschap relevanter maken, waardoor de kans op het overwegen van deze koelkast werd vergroot. 16% van de database ziet de Food Showcase belicht voor zijn type, waarvan 10% verder verrijkt met postcode. De gehele campagne kon zowel op mobiel als desktop ervaren worden. Qua media value (door exposure) heeft de campagne haar geld opgebracht. Uiteindelijk hebben we 246.000 eyeballs bereikt, waarmee we 330% meer unieke personen hebben bereikt dan de doelstelling.

Yourzine

's-Hertogenbosch
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe