Weblog.bol.com

Omschrijving

Online winkelen, we doen het allemaal. Maar hoe weet je – in de jungle van al die producten die je kunt kopen – wat je nodig hebt, of het bij je past, of het aan je verwachtingen voldoet? Dit zijn precies de vragen die dit inspiratieplatform van bol.com, beantwoordt.

Doel

Het uiteindelijke doel is natuurlijk om via het weblog bezoekers naar de webwinkel te krijgen. Dat doet het in de vorm van een blog, door klanten via meerdere kanalen, te trakteren op relevante, inspirerende artikelen. Feel good-content waar je wat aan hebt, zoals tips, reviews, how-to’s en winacties. En omdat het blog behalve een inspiratieplatform ook het voorportaal van bol.com is, is elk artikel gelinkt aan de winkel om zo traffic naar de winkel te genereren.

Doelstellingen opdrachtgever:
- Latente koopbehoeften van klanten aanspreken
- Leveranciers interesseren in advertorials
- Klanten op een sympathieke manier bekend laten raken met producten, campagnes en het assortiment van Bol.com

Resultaat

Het weblog zorgt voor flinke conversie: zo ging vorig jaar 1 op de 7 bezoekers van weblog naar webwinkel. Omgerekend zijn dat bijna 700.000 aankoopintenties. In deze positie is het blog uitgegroeid tot een immens populair inspiratieplatform. Jaarlijks bezoeken meer dan 4,5 miljoen mensen het blog en sinds het bestaat, is de Facebook-fanbase gegroeid van 25.000 naar ruim een half miljoen. Het succes heeft het blog te danken aan het feit dat het ‘data driven inspiratie’ levert; inspiratie die, dankzij data-analyses, inspeelt op een vraag of behoefte van de klant. Ook het slimme distributiemodel, dat de artikelen via verschillende kanalen als snacks aan de doelgroep serveert, heeft bijgedragen aan het succes. Hierdoor staan grote merken te springen om hun producten in de spotlights van het blog te zetten. En terecht, want elk artikel wordt gemiddeld meer dan 6.000 keer bekeken en meer dan 5 minuten gelezen.

Born05 is verantwoordelijk voor de strategie, het concept, het visual design, de techniek, alle content, het projectmanagement en de recente restyling. Na de livegang verzorgt Born05 ook het grootste deel van content en de functionele updates en innovaties.

Born05

Utrecht
Born05
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe