Wereldwijd marketingplatform voor Priva

Omschrijving

Macaw ontwikkelde voor Priva een wereldwijd digitaal marketingplatform dat volledig past bij de decentrale organisatie van Priva.

Doel

Priva is een familiebedrijf dat in meer dan 100 landen hardware, software en diensten levert op het gebied van klimaat- en procesautomatisering voor de glastuinbouw en utiliteitssectoren. Priva is wereldmarktleider in tuinbouwautomatisering. Het bedrijf wil deze marktpositie de komende jaren versterken en verbreden en zich richten op nieuwe markten en eveneens de relatie met hun eindgebruikers versterken. Dit vraagt om een omni-channel, multi-local marktbewerking en communicatie. In Macaw vindt Priva de professionals om deze transitie en schaalvergroting te helpen bedenken, vorm te geven, te bouwen op hun doelarchitectuur en te optimaliseren. Uiteraard is het daarbij belangrijk dat Macaw ook de technische Microsoft-knowhow heeft om dit platform technisch te realiseren in het bestaande architectuurlandschap.

Resultaat

Samen is een aantal grote stappen gezet in de gewenste digitale transformatie. Zie het als huiswerk voor het zo effectief mogelijk opzetten en uitrollen van een customer experience platform. Ook heeft Priva samen met Macaw een Business Informatieplan voor de periode tot 2018 opgesteld en een klantcontactstrategie uitgewerkt die beide naadloos aansluiten op de ambitie en de klantbehoeften. Daarnaast heeft Priva nu een roadmap met daarop de prioriteiten en de volgorde waarin de verschillende online kanalen zullen worden gerealiseerd en/of gekoppeld aan het platform. Met dit platform kan Priva op basis van de diverse data (historische, klant- en marktdata) makkelijker leads vinden, aan klanten eenvoudiger zelf service verlenen, advies geven en content serveren op het moment dat de bezoeker daar behoefte aan heeft.

Overige informatie

Het platform is geschikt voor de multi-local marktstrategie en multi-site benadering van Priva inclusief verschillende landen-, campagne- en partnersites. Er is veel aandacht voor customer experience management. Priva’s nieuwe platform is geschikt voor alle devices en digitale touchpoints en het design is responsive and adaptive.

"Macaw begreep direct onze businessdoelstellingen", aldus Paul Ossewold, VP Digital Operations.

+ Voeg case toe