TPS: Werken, leren en leven!

Omschrijving

TPS detacheert young professionals in de financiële sector. Om te ontsnappen aan het zakelijke, 'droge' karakter zochten zij een inspirerende manier om studenten en stakeholders te verbinden aan TPS. De nieuwe website zet daarom middels storytelling in op inspiratie en entertainment met behulp van de hoofdthema's Werken, Leren en Leven.

Doel

'Een unieke manier om te laten zien waar TPS voor staat'.

TPS detacheert young professionals bij banken, verzekeringsbedrijven en telecombedrijven. Samen met haar klanten en de inmiddels al ruim 300 professionals creëert TPS een ondernemende omgeving waarin iedereen continu wordt uitgedaagd om zijn talenten te ontwikkelen en het iedere dag weer beter te doen. De website ondersteunde deze visie echter nog niet: informatie lag verscholen in de structuur en werd te zakelijk weergegeven.

De nieuwe website moest een plek worden waar alle online en offline middelen samenkomen. Een unieke manier om te laten zien waar TPS voor staat zonder exact te hoeven vertellen wat ze doen. In de woorden van TPS: 'niet alleen corporate geblabla, maar meer storytelling'. Hiermee moest direct duidelijk zijn waar TPS zich in onderscheidt: eigenwijs, confronterend als het moet en vooral innovatief en gericht op groei. Allen ingrediënten om het hoofddoel van TPS te ondersteunen: het aantrekken van studenten, de professionals van de toekomst. Een mooie uitdaging!

Resultaat

TPS wil zich met de nieuwe website duidelijk af kunnen zetten tegen de manier waarop detacheerders zichzelf online presenteren. Daarom is de website volledig in het teken gezet van de trainees en hun ontwikkeling, zowel professioneel als persoonlijk. We hebben een platform gecreëerd waar trainees hun verhalen kunnen delen en op deze manier een directe inkijk geven in hoe het leven als TPS'er eruitziet. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een omvangrijke verzameling inspirerende verhalen waarin duidelijk te zien is dat het bij TPS draait om gelukkig zijn, in het leven, maar vooral ook op je werk. Of zoals TPS dat noemt: 'Dare2BeHappy@Work'.

Bij binnenkomst op de homepage duik je gelijk in de wereld van TPS en wordt je aan de hand van de drie pijlers 'Werken', 'Leren' en 'Leven' meegenomen in alles wat zich in, om en buiten TPS afspeelt. Authentieke verhalen, aangevuld met authentieke beelden zijn het beste middel om de doelgroep, young professionals, te bereiken en enthousiast te maken om te solliciteren. Geen gelikt verkoopverhaal, maar het échte verhaal van TPS!

Een concept als deze valt of staat bij goede content. TPS heeft dit met beide handen aangepakt en zorgt ervoor dat er bijna dagelijks nieuwe verhalen te lezen zijn. Inmiddels publiceert TPS gemiddeld 20 verhalen per maand, gelezen door ruim 15.000 geïnteresseerden. Ruim 25% van het verkeer komt via social media op de website terecht en er zijn ruim 60 nieuwe professionals aangenomen sinds de lancering van de nieuwe website!

Overige informatie

Flink

Den Haag
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe