Door en met actuele sneeuwhoogten geoptimaliseerde campagne

Omschrijving

Voor de wintercampagne van Transavia is ons gevraagd om iets te doen met de onvoorspelbaarheid van sneeuwval op de bestemmingen waar Transavia naar toe vliegt. Het is niet altijd zeker of er voldoende en/of verse sneeuw ligt, met het gevaar dat pistes groen zijn bij aankomst.

Doel

Het doel is door middel van de technologische advertentiecampagne die real time sneeuwhoogten weergeeft van gewilde wintersportgebieden de consument te triggeren tot aankoop van een vliegticket, waardoor klantenloyaliteit wordt verhoogd en er return on investment plaatsvindt.

Resultaat

Een traditionele campagne adverteert ongeacht of het wel of niet sneeuwt. Je moet de consument overtuigen met een scherpe prijs en sneeuwgarantie. De campagne is over verschillende media kanalen verspreid namelijk: RTB Display, Premium Display, Facebook en Digital-out-of-Home. Uiteindelijk komt alles samen, advertenties worden op het juiste moment over alle campagne kanalen verspreid met een consistente boodschap over de sneeuwhoogten wat er toe moet leiden dat een vliegticket wordt geboekt. Dit heeft geleid tot een verbetering in klantenbinding en een verhoging van ROI met 72%.

Cijfers:
- ROI +72%
- Cliks +39%
- Soft conversion CPA +64%
- Hard conversion CPA +77%

Overige informatie

In tegenstelling tot de traditionele marketingkalender manier van adverteren, hebben we er dit jaar voor gezorgd dat we o.b.v. actuele sneeuwval op de juiste momenten adverteren over alle kanalen heen. In samenwerking met weerspecialist Meteovista hebben wij onze klant Transavia geholpen om waarde te creƫren voor haar reizigers.

NMPi heeft dit door een slimme manier van datagebruik en inkoop van kanalen opgelost. De campagne maakt gebruik van een zelf ontwikkelde decision-engine, die o.b.v. actuele sneeuwhoogten en verse sneeuwval data de campagne activeert/de-activeert of zelfs extra hard laat draaien.

NMPi

Voorburg
NMPi
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe