B2B op zijn Wolford’s

Omschrijving

Wolford – een iconisch merk met 269 winkels in meer dan 60 landen – was toe aan een complete transformatie van haar B2C commerce experience. Het nieuwe platform ademt Wolford, met haar kenmerkende gevoel voor detail en kwaliteit, Wie zei dat B2B niet sexy kon zijn?

Doel

Belangrijk onderdeel van de digitale transformatie van merk Wolford was de implementatie van het B2B e-commerce vraagstuk. Een nieuwe, goede seamless e-commerce experience richting retail was van het allergrootste belang om de B2B omzet te borgen en uit te bouwen. Een experience die het iconische merk recht doet in een B2B context.

De vijf belangrijkste doelstellingen voor Wolford:

1. De creatie van een nieuwe merkidentiteit en een vertaling naar B2B context. Het B2B-commerce platform zou de ‘nieuwe driver’, de referentie en het bewijs moeten zijn van de hervonden identiteit en mindset van het merk Wolford. Voordat we begonnen aan B2C, startten we met B2B.

2. Positief beïnvloeden van de waardeperceptie. Wolford heeft vele nieuwe concurrenten erbij gekregen met een lagere prijs insteek. Storytelling richting de B2B klanten over stijl, unieke product features, het merk Wolford en haar campagnes, en de kwaliteit van haar producten was dus een must.

3. Personalisatie: het B2B platform faciliteert ‘tailored content, promotion, discount en pricing’ op basis van type klant.

4. Hogere conversie en hogere gemiddelde orderwaarde, door beter gebruik van returning orders, high volume ordering, cross- en upsell functionaliteiten en het wegnemen van blokkades.

5. Een naadloze, omnichannel gebruikerservaring, met nog steeds ondersteuning van ouderwetse kanalen van het salesproces (telefoon, e-mail).

Resultaat

Emakina leverde binnen budget én binnen de strakke deadline waardoor de website – volledig volgens plan – in 28 landen tegelijk succesvol gelanceerd werd. Deze experience is getest op basis van usability research dat in verschillende lokale markten is uitgevoerd. De volgende deliverables werden gerealiseerd:

-Analyse en advies systeemlandschap;
-Complete herbouw van het B2B e-commerce platform (op basis van Salesforce Commerce Cloud);
-We maakten een B2B case die nu geldt als dé referentie voor B2B commerce voor Salesforce Commerce Cloud;
-Merk interpretatie en een ontwikkeling van een nieuwe style guide;
-Volledig responsive design dat volledig gepersonaliseerd wordt op basis van klanttype, gerelateerde top taken en dat gebruikt maakt van upsell en cross sell tactieken en persoonlijke discounts;
-Faciliteren van een multi-collection set-up (switchen tussen verschillende seizoenscollecties);
-Uniek high volume ordering grid (grote bestelling met hele specifieke wensen en eisen ten aanzien van de selectie en aankoop);
-Usability research en optimalisatieplan;
-Integratie van ERP systeem.

We zorgden voor de nodige groeistuipen van het platform, de groeicijfers van het platform 2016/2017:

September 15%
Oktober 26%
November 30%
December 35%
Januari 36%

Onderstaande markten zijn zeer actief in de B2B omgeving:

Duitsland
Zwitserland
Oostenrijk
Frankrijk
Italie
Spanje
Zweden
Noorwegen
Finland
IJsland
UK
Ierland
CEE
België
Nederland
Australië
Zuid-Afrika

Overige informatie

Emakina

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe