WPA: resultaatgerichte leadgeneratie en marketing automation

Omschrijving

WPA is een digitale dienstverlener die organisaties helpt om werkomgevingen te verbeteren. Het bedrijf wil graag stappen zetten op het gebied van gerichte leadgeneratie. Lead Today ondersteunt hen hierbij door een sterke marketingstrategie te ontwikkelen en deze te implementeren.

Doel

Met hun digitale analytics platform brengt WPA werkprocessen in kaart, zodat organisaties deze kunnen verbeteren. De resultaten hiervan zijn beter presterende teams en werkomgevingen tegen vaak lagere kosten.

Om de groei van WPA extra kracht bij te zetten heeft Lead Today een leadgeneratiestrategie geformuleerd, waarin de doelgroep in kaart is gebracht. In de zoektocht naar meer kwalitatieve leads is een leadgeneratiecampagne opgezet, met in het middelpunt het e-paper over Het Nieuwe Werken. Door gebruik te maken van een goede landingspagina en advertenties brengen we het e-paper meer onder de aandacht en genereert WPA structureel kwalitatieve leads.

Resultaat

Allereerst zijn we gestart met de analysefase. In deze fase hebben we gekeken naar de doelstellingen en doelgroepen van WPA en websitedata in Google Analytics. Ook keken we naar welke leadgeneratievormen WPA en haar concurrenten op dat moment op hun websites gebruikten.

Met deze informatie op zak zijn we de strategiefase in gegaan. Door middel van een interactieve workshop hebben we samen met WPA een customer journey gecreƫerd, passend bij de doelgroep van het bedrijf. Op basis hiervan hebben we de leadgeneratiestrategie ontwikkeld. Hierin is duidelijk geformuleerd welke content er nodig is en in welke vorm, om nieuwe leads te genereren.

Hierna hebben we de strategie toegepast in de praktijk. Om kwalitatieve leads binnen te halen, hebben we een landingspagina gemaakt waar bezoekers een e-paper kunnen downloaden over Het Nieuwe Werken. Deze landingspagina is qua opbouw herbruikbaar, zodat we deze ook voor volgende campagnes kunnen gebruiken. Om zoveel mogelijk verkeer naar de pagina te krijgen, adverteren we via verschillende kanalen: LinkedIn, Facebook en Adwords.

Om nieuwe leads die het e-paper hebben gedownload makkelijk op te volgen, hebben we de marketing automation software van Act-On geĆÆmplementeerd. Ook staat de landingspagina en bedankpagina gelinkt met Google Analytics, zodat we de resultaten goed kunnen meten.

Bijna 3 maanden na de start van de campagne zien we dat de campagne nog beter loopt dan verwacht: er komen 200% meer leads binnen dan in onze prognose was gesteld. Het conversiepercentage op de landingspagina ligt op 5,5%.

Overige informatie

Lead Today is een bureau voor digitale marketingstrategie en uitvoering, met een sterke focus op leadgeneratie. We helpen organisaties bij het behalen van hun marketingdoelstellingen en pakken marketing aan op een slimme en doeltreffende manier.

De unieke aanpak van Lead Today verenigt marketing, data en technologie. Onze strategen bundelen hun krachten en stellen een digitale strategie op, met een concreet plan van aanpak voor de benodigde marketingtechnologie en -uitvoering. Lead Today verzorgt de digitale marketing via alle gewenste marketingkanalen.

+ Voeg case toe