Youfone

Omschrijving

Youfone biedt sim-only abonnementen aan en wil graag het online bestelproces optimaliseren en meer klantinzicht krijgen. Met gerichte campagnes en businessoptimalisatie, werd het bestel- en verwerkingsproces van online aankopen volledig geautomatiseerd.

Doel

Youfone wil graag het online bestelproces optimaliseren en meer klantinzicht krijgen. Door meer gerichte campagnes te voeren moet bovendien de churn worden gereduceerd.

Resultaat

OFS, onderdeel van Oxyma, voerde daarom eerst meerdere businessoptimalisaties uit, die leiden tot succesvollere campagnes. Het bestel- en verwerkingsproces van online aankopen werd volledig geautomatiseerd: de doorlooptijd van aanvraag tot verzending is verkort naar 24 uur. Dankzij een serie overzichtelijke dashboards kreeg Youfone inzicht in verschillende
klantkenmerken. Met het churn-voorspelmodel van OFS wordt de potentiƫle uitstroom van klanten vroegtijdig gesignaleerd, met als resultaat dat in 50% van de klantenbase 97% van de churners zitten. Deze waardevolle klanten worden vervolgens benaderd met gerichte (e-mail)campagnes.

Overige informatie

Oxyma

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe