ZieZo.nl Een eigenwijze one-page zorgverzekering

Omschrijving

We hebben voor de nieuwe zorgverzekeraar ZieZo de online identiteit en volledige gebruikerservaring ontworpen en ontwikkeld.
ZieZo.nl is ontworpen vanuit de gedachte dat een zorgverzekering afsluiten zo simpel mogelijk moet zijn. Zó makkelijk dat het ook echt mobiel kan. Daarom hebben we een ‘lichte’, compacte en volledig responsive one-page website ontworpen.

Doel

Zilveren Kruis wilde in korte tijd een nieuwe, betaalbare en heldere propositie lanceren. Om dit te realiseren, hebben wij met een multidisciplinair team een agile scrum traject ingezet. In deze coproductie van opdrachtgever en bureau zat het team intern bij Zilveren Kruis.

ZieZo richt zich, met een eenvoudige en goedkope polis, op een doelgroep die zich vooral online via vergelijkingssites oriënteert. We ontwikkelden ZieZo met de smartphone gebruiker in het achterhoofd. Mobile first dus.

Resultaat

ZieZo.nl gaat uit van eenvoud in alles. Snel en gemakkelijk mobiel een zorgverzekering afsluiten. Weinig keuzestress door de eenvoud van het product, een vriendelijk design, vloeiende navigatie.

Om ook op mobiel een ‘licht’ gevoel te houden, kozen we voor de one-page oplossing. Je kunt direct op de homepage je verzekering afsluiten. We kozen voor progressive disclosure van de info: als je meer informatie nodigt hebt, schuift de pagina letterlijk over de onderliggende pagina heen. Zo blijft je altijd binnen de salesflow.

Bij de ontwikkeling zijn de doelgroep en stakeholders via gebruiksonderzoek continue betrokken geweest. Met de feedback over usability en design gingen we de volgende sprint weer aan de slag.

De frisse huisstijl van ZieZo is afgeleid van die van Zilveren Kruis. Door het secundaire kleurenpalet van Zilveren Kruis primair in de funnel, de illustratiestijl en in de fotografie toe te passen, krijgt ZieZo een eigen stijl. Maar blijft het familie.

Met eigen fotografie geven we het gemak van ZieZo vorm. Foto’s die simpele handelingen laten zien, die niet direct met verzekeren te maken hebben, maar alles met plezier.

We ontwikkelden een illustratiestijl die doet denken aan de uitlegkaarten voor veiligheidsinstructies: eenvoudige isometrische lijntekeningen.

Vanwege het zwaar concurrerende verzekeringslandschap kan de opdrachtgever geen concrete cijfers delen. Begrijpelijk. Wel kunnen we vermelden dat de nieuwe propositie met enthousiasme en waardering is ontvangen door gebruikers én dat Zilveren Kruis erg blij is met de resultaten na de eerste lancering dit najaar. En de single-page site converteert ruim meer dan gemiddeld per bezoeker.

+ Voeg case toe