Zorgboodschap: Drupal Commerce Bestelsysteem

Omschrijving

Zorgboodschap: een online bestelplatform met Drupal Commerce.

Achtergronden van deze case

Zorgboodschap is een nieuw concept van het samenwerkingsverband tussen DeliXL, Boon Beheer en enkele specialisten uit de foodservicemarkt. Het bedrijf richt zich op "kleinschalig wonen" en thuiswonende zorgconsumenten door middel van een online supermarkt voor de zorg.

Doel

Zorgboodschap heeft Synetic benaderd om het online bestelsysteem voor zowel producten als kant-en-klare maaltijden te ontwikkelen. Daarbij is Synetic verantwoordelijk voor zowel het (interaction) design als de techniek van de webomgeving. Een vereiste is dat de omgeving gekoppeld is aan het softwaresysteem Reflex, dat door Zorgboodschap intern wordt gebruikt voor de automatisering en logistiek van de bestellingen.

Resultaat

Het bestelsysteem dat door Synetic is ontwikkeld, is gebaseerd op Drupal Commerce en volledig gekoppeld aan Reflex. Gebruikersgemak en –ervaring zijn buitengewoon belangrijk bij een concept als Zorgboodschap. Synetic heeft derhalve veel aandacht besteed aan de Usability en Interaction design van de verschillende templates en workflows. Dit alles uiteraard binnen de kaders van de Zorgboodschap huisstijl.

Via het Zorgboodschap bestelsysteem kunnen klanten een compleet supermarktassortiment en een ruim aanbod van kant-en klaar maaltijden bestellen. Budget is voor de klanten van Zorgboodschap een zeer belangrijk aspect. Hiervoor biedt Zorgboodschap pro-actieve budget bewaking en vindt facturatie direct online plaats.

Om de klant te inspireren in de keuken zijn er online lekkere en budgetvriendelijke recepten te vinden.

Het Zorgboodschap systeem bevat onder andere:

Integratie van Reflex
Compleet supermarktassortiment en Maaltijd bestel
Menu samenstel mogelijkheid
Receptenmodule
Budgetbeheer
Facturatie richting eindcliënt

De realisatie van Zorgboodschap gaat in nauwe samenwerking met de klant waarbij er wordt gewerkt op basis van de ontwikkelmethodiek SCRUM. Dit heeft gezorgd voor een korte time-to-market en een perfecte toepassing van voortschrijdend inzicht. In dit laatste is uiteraard een grote rol weggelegd voor de (intensieve) gebruikers/klanten van het bestelsysteem.

In maart 2013 werd Zorgboodschap gelanceerd op de Zorgtotaalbeurs in Utrecht, waarna er gelijk veel belangstelling was vanuit de markt. In februari 2014, bijna een jaar verder, kon Zorgboodschap met trots melden dat zij dagelijks op ruim 1.800 adressen dagelijkse boodschappen en maaltijden bezorgen.

+ Voeg case toe