24Kitchen.nl: het grootste culinaire platform van Nederland

Omschrijving

Met meer dan 270.000 Facebook-fans, een database met ruim 5.800 recepten en bijbehorende kookvideo’s, 800.000 unieke bezoekers per maand, eigen kookboeken, evenementen en dé leidende culinaire televisiezender, is 24Kitchen.nl het grootste culinaire platform van Nederland.

Doel

Ondanks dat 24Kitchen jaarlijks miljoenen Nederlanders bereikt, sluit de huidige website niet aan op de wensen en het gebruik van haar huidige & potentiële bezoekers. Dit uit zich onder andere in een dalende trend op het gebied van pageviews, unieke bezoekers en inloggebruik. Daarbij ontbreekt een doorvertaling van de look & feel van de televisiezender op de website.

Het zes jaar oude platform voldoet niet aan de huidige standaarden rondom contentsyndicatie, automatisering en andere gewenste toepassingen. Tot slot reflecteert de website niet voldoende de ambities van het merk en functioneert het met name als receptendatabase, in plaats van een allround food-lifestyleplatform.

Om de website aan te laten sluiten op haar bezoekers, merkwaarden, look & feel en ambities is een Request For Proposal opgezet. Hierin staat het vernieuwen van de website centraal, alsmede de wens om een strategisch partnerschap aan te gaan. Doel is om het bereik te vergroten en met behulp van gezamenlijke content te groeien tot food-lifestyleplatform.

De nieuwe technische oplossing moet de gekozen online strategie weerspiegelen, bijdragen aan een efficiënte workflow voor redacteuren, gebruikers heractiveren & stimuleren, het bereik vergroten, aansluiten op de look & feel van de rest van het merk en ervoor zorgen dat de website wordt uitgebreid van receptenzoeker naar food-lifestyleplatform waarmee het merk 24Kitchen wordt versterkt.

Resultaat

1 november 2017 is 24Kitchen een strategisch online partnership aangegaan met De Persgroep Nederland. Deze samenwerking is gebaseerd op het delen & maken van content en het ondersteunen van marketingcampagnes. De gedeelde focus van De Persgroep en 24Kitchen op food in combinatie met het enorme bereik op nationaal en regionaal niveau biedt een interessante propositie voor adverteerders en partners.

Design: De nieuwe website sluit aan bij de look & feel van alle 24Kitchen-uitingen. Het gebruik van logo, kleur en posities is gelijkgetrokken op alle touchpoints. Daarbij is meer ruimte gecreëerd voor campagnes en branding, zonder concessies te hoeven doen voor de gebruikers.
Content: Mede door de gebruiksvriendelijkheid voor redacteuren, maar ook het strategisch partnership met De Persgroep Nederland is een stijging te zien op het gebied van non-receptencontent.
Gebruik: Het nieuwe platform is gebouwd met het belangrijkste device in acht genomen: smartphones. Daarbij is de website responsive, zodat gebruikers ongeacht het device ongestoord gebruik kunnen maken van de content.
Techniek: De website is op alle vlakken technisch verbeterd, waaronder het beschikbaar hebben van de recepten in een API.
Hierdoor zijn er meer mogelijkheden rondom contentsyndicatie met partners, maar ook nieuwe toepassingen voor gebruikers met onze content (bijvoorbeeld een widget of een Facebook-receptenbot).
Bereik: De dalende trend op het gebied van pageviews & unieke bezoekers van 24Kitchen.nl is met de komst van de nieuwe website doorbroken: het platform presteert 15% beter dan het jaar ervoor. Daarbij is het aandeel van inspiratie-artikelen gestegen van 0 naar 10% van het totaal aantal pageviews.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

De nieuwe website werd ontworpen door SchaapOntwerpers en geïmplementeerd door LimoenGroen.

Overige informatie

De nieuwe website werd ontworpen door SchaapOntwerpers en geïmplementeerd door LimoenGroen.

LimoenGroen

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe