40% omzetgroei dankzij nieuwe website en marketingaanpak

Omschrijving

De nieuwe website van Merk-Echt speelt in op de belangrijkste informatiebehoefte van de doelgroepen, is snel, taakgericht en uitstekend ingericht op SEO. Daarnaast passen we personalisatie toe en ondersteunen we doorlopend met online marketingcampagnes. De oogst? Een verdubbeling van het aantal leads gestegen bedrijfsomzet van 40 procent.

Doel

Merk-Echt heeft een ambitieuze groeiambitie. Het is een van de grootste merkenbureaus van Nederland, met de ambitie om de nummer 1 van Nederland te worden. Het liep echter aan tegen de beperkingen van haar oude website en er speelde daarnaast nog een belemmering... Voor promotionele doeleinden zette Merk-Echt al sinds 2013 Google Ads in. In het begin liep dat prima, omdat er weinig concurrentie was. Maar de laatste jaren nam de concurrentie sterk toe, waardoor de kosten per lead stegen en het lastiger werd KPI’s te behalen. Ondertussen was het bedrijf voor aanwas van nieuwe leads wel afhankelijk geworden van dit kanaal. Om de concurrentie voor te blijven en de kosten per lead terug te dringen, ging Merk-Echt op zoek naar een digital agency dat kon helpen met een toekomstbestendige digitale strategie, state of the art website en innovatieve marketingaanpak.

De website is primair bedoeld om te inspireren en interesse te wekken en op die manier kwalitatieve leads te genereren. Waar in het verleden vooral de focus lag op leadgeneratie en de hele website ingericht was op deze fase van de klantreis, moest de nieuwe site ook veel relevante content bieden in de eerste fases van de klantreis. Veel ondernemers denken dat merkregistratie alleen voor beursgenoteerde bedrijven is bedoeld. Juist aan hen wordt het belang van merkregistratie toegelicht, inclusief de risico’s als je het niet goed regelt.

Resultaat

Om te beginnen belegden we strategische sessies met een brede afvaardiging van Merk-Echt: de directie en medewerkers van de afdelingen juridisch, commercieel, marketing en operationeel. De strategische sessies zorgen voor een scherpere focus op de doelgroep, een rijk arsenaal aan kansen, een roadmap en schetsen voor de nieuwe website. Tijdens de realisatie werkten we intensief samen, waarbij Merk-Echt bij Netvlies op kantoor actief deel uitmaakte van het Scrumteam.

De bezoeker kan niet om de optie heen een gratis merkscan aan te vragen, de belangrijkste vorm van leadgeneratie. Die optie wordt dan ook veel gebruikt. Aan de achterkant komen alle leads binnen in Salesforce, waar ze efficiënt worden opgevolgd en de statussen (resultaten) realtime inzichtelijk zijn.

Een innovatie die je als bezoeker niet meteen opvalt, is de website personalisatie. De software voor bedrijfsherkenning signaleert welke bedrijven de website bezoeken. Deze data gebruiken we door de logo’s van klantreferenties te personaliseren op belangrijke pagina’s. Is de bezoeker bijvoorbeeld werkzaam bij de overheid of in mode-industrie, dan zijn de getoonde klantlogo's afkomstig uit deze industrie. Potentiële klanten zien bevestigd dat Merk-Echt ervaring heeft in haar branche. Ook is hierdoor de bedrijfsnaam van de bezoeker al vooringevuld bij het aanvragen van een gratis merkscan. Deze vorm van personalisatie laat een duidelijke stijging van het conversiepercentage zien.

Enkele resultaten:
- Kosten per lead gedaald met 15%
- Bouncepercentage verlaagd met 66%
- Conversiepercentage gestegen met 78%
- Bedrijfsomzet in 1 jaar met 40% gestegen (beloond met FD Gazelle award)

Netvlies Internetdiensten

Breda
Netvlies Internetdiensten
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe