ABN AMRO Preventie Dashboard

Omschrijving

Voor ABN AMRO Verzekeringen ontwikkelden we een online applicatie die het ondernemers makkelijker maakt de vereiste risicoverlagende maatregelen te nemen. Door de digitale ondersteuning die het online dashboard biedt, wordt de klanttevredenheid bevorderd. Bovendien biedt de tool extra contactmomenten.

Doel

Bij ABN AMRO Verzekeringen was de wens ontstaan om een online dashboard te ontwikkelen dat aan hun zakelijke klanten in de leisure sector ondersteuning zou kunnen bieden bij het organiseren en plannen van de diverse benodigde preventiemaatregelen.

In de praktijk blijkt dat veel ondernemers in die sector zich niet – of onvoldoende – bewust zijn van het belang van goed risicomanagement. Schade die voorkomen of beperkt had kunnen worden, voelt dan als een dubbele tegenslag. De meeste ondernemers denken nog wel aan voor de hand liggende risico’s als brand, inbraak of ziekteverzuim. Helaas zien ze andere risico’s als stroomstoringen, (cyber)fraude, en pesten op het werk over het hoofd. En nemen ze niet of nauwelijks de tijd om polisvoorwaarden en wettelijke eisen door te spitten.

Het gepersonaliseerde platform dat ABN AMRO Verzekeringen wilde realiseren, zou hun klanten in deze sector gaan ondersteunen met ingeplande taken en reminders. Een dergelijke tool zou hen ook een schat aan relevante data en allerlei commerciële mogelijkheden opleveren. Win-win dus.

ABN-AMRO Verzekeringen wilde dat het te ontwikkelen dashboard in ieder geval:
-ondernemers in de leisure sector op een digitale manier zou ondersteunen in hun preventiemanagement;
-de klanttevredenheid bij hun klanten in de leisure sector zou verhogen;
-het aantal relevante contactmomenten tussen ABN AMRO Verzekeringen en de ondernemers zou verveelvoudigen.

Wij werden al in de beginfase al benaderd om mee te denken. Omdat dit een nieuw te lanceren concept was, hebben we samen met de Product Owner vanuit ABN AMRO Verzekeringen voor een Scrum benadering gekozen.

Resultaat

Een platform als Preventie Dashboard biedt ongekende mogelijkheden voor UX design en technische integratie. Het doel was echter om zo snel mogelijk een MVP versie op de markt te brengen. Door eerst zo’n minimum versie op de markt te brengen, kun je bepalen of je product rendabel gemaakt kan worden.

We hebben de doelstellingen, persona’s en customer journeys naar een concept en wireframes uitgewerkt. Nadat ABN AMRO Verzekeringen het prototype heeft het team bij stakeholders heeft getest, hebben we de tool verder geoptimaliseerd en tot een MVP release ontwikkeld.

Het Preventie Dashboard van ABN AMRO Verzekeringen dat we ontwikkeld hebben, biedt ondernemers overzicht en ondersteuning bij het nemen van risicoverlagende maatregelen. Zo helpt deze online applicatie ondernemers om aan de door overheid en verzekeraars gestelde preventie eisen te voldoen.

Na het aanmaken van een account, vullen ondernemers een serie goed doordachte vragen in. Op basis van de antwoorden bepaalt de applicatie aan welke door de overheid en verzekeraar opgelegde eisen de ondernemer moet voldoen. Deze eisen worden vervolgens automatisch in taken en (periodieke) reminders omgezet. Denk dan bijvoorbeeld aan het periodiek keuren van brandblusmiddelen en het (her)trainen van medewerkers. Het voldoen aan de gestelde eisen wordt zo een stuk eenvoudiger.

Door de digitale ondersteuning die het online dashboard biedt, wordt de klanttevredenheid bevorderd. Bovendien biedt de tool extra contactmomenten.Dit is ABN AMRO Verzekeringen, als intermediair, van groot belang. Al met al positioneert deze tool ABN AMRO Verzekeringen als een partner die actief met hun cliënten meedenkt.

Overige informatie

“De agile aanpak zette aan tot synergie. Iedereen stond open voor feedback. En kwam terug met betere ideeën.“
Jorrit Vos, ABN AMRO Verzekeringen.

Level Level

Rotterdam
Level Level
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe