AdWords optimalisatie voor Onlinekabelshop.nl

Omschrijving

De AdWords campagnes optimaliseren werpt zijn vruchten af voor Onlinekabelshop.nl. Succesvol inzetten van Shopping, tekstadvertenties & Dynamic search en de versterkende werking van Display.

Doel

Onlinekabelshop.nl is dé webshop voor ieder audio- of videoprobleem, hoe zeldzaam de kabel of hoe complex het probleem ook is.

De webshop had bij start van het traject de volgende doelstellingen:
- Verhogen van de online omzet
- Drukken van de kosten per conversie
- Verbetering van de online zichtbaarheid

Resultaat

Onlinekabelshop is actief in een markt waarin de toetredingsdrempel laag is. De markt kent een hoge competitie en lage orderwaardes.

Inzicht in variabelen waarin geld wordt verdiend is hierin een must. Olifant Media heeft de productfeed verrijkt waardoor het in staat is om analyses uit te voeren op conversiedrempels.

Naast het inzetten van de Productfeed voor Shopping, heeft Olifant Media ook de tekst Ads en Display Ads geautomatiseerd. Op deze manier groeit de AdWords campagne mee met het productaanbod en is het schaalbaar.

Het resultaat? Jaar-op-jaar tientallen procenten groei in AdWords omzet, het halveren van de CPA en een verbeterde zichtbaarheid. Onlinekabelshop heeft nu kwantitatief inzicht in de aankoopfactoren van haar productaanbod.

Overige informatie

Olifant Media

Rijnsburg
Olifant Media
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe