Agis - Mijn Zorgcoach app

Omschrijving

Ontwikkeling van een app die het zorgproces verbetert en vergemakkelijkt

Achtergronden van deze case

Zorgverzekeraar Agis wil haar klanten optimaal ondersteunen in het zorgproces. Dit doen zij onder meer met de Agis Zorgcoach, een dienstverlening die klanten helpt om antwoord te krijgen op zorgvragen. Om klanten nog beter te helpen en meer bekendheid te geven aan de Zorgcoach, wil Agis ook digitaal de beste ondersteuning bieden. eFocus heeft hierop een eenvoudige maar bovenal ondersteunende app ontwikkeld, die het zorgproces verbetert en vergemakkelijkt.

Doel

De app moet klanten van Agis niet alleen bij een bezoek aan de huisarts ondersteunen, maar ook de Zorgcoach service meer bekendheid geven. Voor een deel is de app gericht op klanten van Agis, maar moet uiteindelijk ook als tool te gebruiken zijn voor niet-klanten. Het is belangrijk dat de app praktisch en eenvoudig is in gebruik en zowel sociaal als persoonlijk is in opzet.

Resultaat

Bij het bouwen van de app is gekeken naar de klantreis: het voorbereiden van een bezoek aan een arts of specialist en het uiteindelijk bezoeken van een arts of specialist. De Mijn Zorgcoach app helpt bij het bijhouden van klachten. Bijvoorbeeld bij griep, een polsverstuiking of een afwijkende moedervlek. Daarnaast heeft de app een tool die dient als geheugensteun, zoals afspraken met een (huis)arts, het innemen van medicijnen en het doen van oefeningen.

De app is ontwikkeld voor Apple en Android devices en is verkrijgbaar in de App Store en in de Android Play Store. Het is een handige en gebruiksvriendelijke app met een overzichtelijke vormgeving door het gebruik van iconen. De Zorgcoach is eenvoudig te raadplegen door de intuïtieve knoppen. De knoppen geven de intensiteit en locatie van de klacht aan waarop een advies volgt. De Mijn Zorgcoach app maakt hulp bij zorg toegankelijker voor iedereen.

+ Voeg case toe