AH Tech app

Omschrijving

In de AH Tech app leren kinderen de beginselen van coderen, gebaseerd op de Google Blocks programmeer filosofie, door hun eigen augmented reality robot, genaamd Techie, de coolste moves te laten uitvoeren. Deze innovatieve app combineert educatie, fun, state-of-the-art design en technologie op succesvolle en unieke wijze.

Doel

In de afgelopen jaren is de interesse in technologie exponentieel gegroeid en is er een toenemende vraag naar programmeurs en ontwikkelaars. Toch is er in de reguliere schoolprogramma’s maar weinig aandacht voor dit onderwerp. Albert Heijn doelt hier op in te spelen met de AH Tech app, waarin leren coderen enerzijds begrijpelijk en toegankelijk wordt gemaakt en anderzijds speels en aantrekkelijk voor de doelgroep. De doelstelling voor AH is bovendien om een innovatief component toe te voegen aan de traditionele spaarcampagne, waardoor kinderen gedurende een langere periode spelenderwijs met de materie van de campagne én het merk AH interacteren. Het is dus van belang dat de app gedurende de hele looptijd van de campagne onderhoudend en interessant is voor de doelgroep (gezinnen met kinderen tussen 6 en 12 jaar oud) en zij op meerdere momenten met de campagne bezig zijn. De AH Tech app sluit dan ook naadloos aan op het traditionele principe van de spaarcampagne: hoe meer plaatjes worden gespaard, hoe meer mogelijkheden er zijn voor het coderen van jouw eigen Techie. Het coderen is gebaseerd op de succesvolle Google Blocks toepassing. Echter mist die methode soms nog entertainment. Door het gebruik van animaties in augmented reality, stimuleren van eigen creativiteit en personalisatie van je eigen robot wordt plezier toegevoegd in de AH Tech app. Spokesperson van de campagne is robot Techie, een karakter waarmee kinderen zich kunnen vereenzelvigen en welke nieuwsgierigheid naar technologie uitstraalt. Vandaar ook de slogan van de campagne; Tech is te gek!

Resultaat

De AH Tech app was een groot succes. Albert Heijn is in staat geweest om veel (jonge) klanten in aanraking te brengen met coderen. Tech plaatjes werden in grote getalen gespaard. AR robot Techie werd massaal omarmd als nieuwe AR-buddy en werd door veel gebruikers gecodeerd en gedeeld. Meer dan 3,5 miljoen Techies werden gecodeerd gedurende de campagneperiode van een maand. Deze Techies werden meer dan 141.000 keer gedeeld op social media en 40% van de gebruikers deelde minimaal één video. Er zijn bijna 700.000 filmpjes met Techie opgenomen. Van alle gebruikers gepersonaliseerde maar liefst 97% Techie door zijn of haar eigen foto toe te voegen. Bovendien bedraagt de gemiddelde sessieduur in de app maar liefst 9:09 minuten. Gebruikers zijn dus bijna tien minuten engaged met het merk Albert Heijn. Inmiddels, 8 maanden na afloop van de campagne zijn er nog altijd gemiddeld 10.000 maandelijkse spelers actief in de app. De campagne heeft een significante omzetstijging teweeg gebracht voor Albert Heijn en de positie van innovatieve voortrekker onderstreept.

Overige informatie

De AH Tech app, onderdeel van de campagne Tech is te Gek, introduceert kinderen in de wereld van wetenschap, technologie en computational thinking op een uniek toegankelijke manier. Zo stoomt AH een nieuwe generatie klaar voor de op technologie gerichte toekomst. In de app laten kinderen hun eigen robot Techie, die tot leven wordt gebracht in augmented reality, de coolste moves uitvoeren met behulp van codeblokken. De 20 speciale spaarbare AR plaatjes brengen, wanneer gescand met de app, Techie tevoorschijn in AR. Ook worden codeblokken vrijgespeeld, welke vervolgens ongelimiteerd gecombineerd kunnen worden om Techie te laten bewegen. Techie kan bijvoorbeeld gecodeerd worden als breakdancer, voetballer, filmster of stuntman! Ook kunnen kinderen Techie personaliseren met hun eigen gezicht en zelf de ster zijn in hun eigen gecodeerde AR verhaal. Deze innovatieve app combineert succesvol educatie, fun en state-of-the-art design en technologie. Daarnaast wordt op een unieke manier interactieve AR toegepast. Niet eerder werd personalisatie, zelf aansturen en filmen van een augmented reality karakter gerealiseerd.

De AH Tech app is te downloaden via de iOS App Store en Google Play Store. Om Techie tevoorschijn te toveren in augmented reality en de bijbehorende codeblokken vrij te spelen is een van de 20 speciale AR plaatjes benodigd. Alle plaatjes en instructies over downloaden en gebruik van de app zijn op te vragen via m.kwee@samhoudmedia.com

+ Voeg case toe