Albert Heijn Adventskalender 2018

Omschrijving

Door een oude traditie te combineren met het nieuwste in CRM maken we, in een Adventskalender-campagne, een feestelijke periode van het jaar voor de beste klanten van Albert Heijn nóg feestelijker.

Doel

Hoe geef je december nog net dat beetje extra?

Om de doelgroep ‘beste klanten’ te laten weten hoezeer ze gewaardeerd worden, vraagt Albert Heijn Yourzine om een CRM-campagne te ontwikkelen. Een doorvertaling van de eindejaarscampagne ‘Omdat het December is’. Gericht op het op onderscheidende wijze positief verrassen van een selectie van Persoonlijke Bonuskaart-gebruikers (beste klanten, aantal ± 450.000).

Extra redemptie op persoonlijke aanbiedingen (en serieuze cadeaus) en realiseren van incrementele sales is de primaire doelstelling. De secundaire doelstelling is het belonen van de beste klanten, en daarmee het verhogen van de NPS / het sentiment.

Resultaat

De Adventskalender-CRM-campagne blijkt een schot in de roos. Een campagne die het beste van de ‘oude’ adventstraditie combineert met het nieuwste in gepersonaliseerd contact via mail en op ontvangers toegeschreven landingpagina’s. Omlijst met vele honderdduizenden cadeautjes als Celebrations-dozen en andere attenties.

Zes weken lang verzenden we een wekelijkse e-mail naar de geselecteerde groep waarin, na de klik op de campagnelandingpage, er zeven verrassingen (één per dag) te vinden zijn. De e-mails en landingpages zijn geanimeerd en veranderen mee met de decemberthema's Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw.

Achter de vakjes van de Adventskalender zijn elke week de volgende verrassingen te vinden:

- Vijf extra aanbiedingen van een passend december-product;
- Eén cadeautje;
- Eén privilege (winactie, online deal);
- En/of inspiratie, verrassing of extra (online) service.

Alle aanbiedingen zijn de hele week geldig en laden automatisch op de Persoonlijke Bonuskaart. Met cadeautjes die in de winkel af te halen zijn, of direct toevoegbaar zijn aan het digitale mandje.

Welke verrassing de beste klant ontviangt is persoonlijk en afhankelijk van zijn/haar profiel, waardoor de microsite volledig dynamisch is opgebouwd.

Uiteindelijk zijn 449.023 klanten geselecteerd voor de Adventskalendercampagne. Met DIA-waardig resultaat:

- Open rate: 59%;
- CTO: 68%;
- 70% van alle ontvangers heeft minimaal één vakje geopend;
- 15% heeft alle vakjes geopend;
- Kortingen op producten gewaardeerd met gemiddeld 70% positieve feedback;
- Privileges (winacties en kortingscodes) en gratis producten zijn gewaardeerd met respectievelijk 87% en 84% positieve feedback (d.m.v. duimpjes omhoog);
- Totale incrementele sales: €120.471.



Yourzine, an Adeptiv agency

Den Bosch
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe