Anytime Insurances - nieuwe website en carflow

Omschrijving

Dutch Digital Disruption in een markt waar digital nog een nieuw woord is: online je auto verzekeren in Griekenland.

Doel

Na een zeer succesvolle marktintroductie in 2010, tijdens het hoogtepunt van de financiële crisis in Griekenland van het eerste echte “direct writing” merk Anytime, moest de volgende innovatie plaatsvinden. Met slechts 6% van alle klanten die online verzekeringen afsluit, tegen 94% aan de telefoon, was duidelijk waar de grootste kansen op groei lagen: online.

Het doel van de opdracht was drieledig. Ten eerste moest Anytime als leidend merk op het gebied van direct writing een push maken naar het onlinekanaal, door een website te maken die op West-Europees niveau zou staan. Ten tweede om de (op dat moment nog in ontwikkeling zijnde) vernieuwde branding spetterend te lanceren. En ten derde om (als bijproduct) de sterk op waterval gerichte werkcultuur een impuls te geven naar agile werken.

Omdat de verzekeringswereld in het Verenigd Koninkrijk en in Nederland online vooroplopen, werd een internationale bureaupitch georganiseerd in die twee landen, die door Fabrique werd gewonnen.

Resultaat

Het vernieuwde merk Anytime staat voor een grote sprong voorwaarts: van een prijsbeuker, naar een meer premium positionering. Van éénrichtingsverkeer naar dialoog. Van rood en geel (goedkoop) naar veelkleurig. Het staat ook voor de sprong van bellen naar online. Daarom is gekozen voor een innovatieve, conversationele interface, die al deze merkwaarden meteen tastbaar maakt. Juist in de traditionele Griekse markt, waar lokale online dienstverlening eerder uitzondering dan regel is, is dat een gedurfde stap. Maar wel eentje die we samen met het team van Anytime en na grondig onderzoek onder de klanten vol overtuiging hebben genomen. Eén van de belangrijkste conclusies is dat een dergelijke interface wel degelijk wordt begrepen in Griekenland. Net als alle Europeanen bepalen internationale standaarden de verwachtingen op online gebied. En dat het goed uitvoeren van een dergelijke interface je merk juist op kan tillen boven het nationale niveau, en het de internationale en vertrouwenwekkende uitstraling kan geven die je zoekt.

De cijfers bewijzen ons gelijk. De stijging in conversie bedraagt 14% t.o.v. dezelfde periode een jaar eerder, terwijl Anytime juist rekening hield met een (tijdelijk) terugval in conversie. En ook het aantal afgesloten premies is gestegen met 25% (en stijgt per maand). Bovendien blijkt uit kwalitatief onderzoek (onder andere door het Nederlandse onderzoeksbureau WUA) dat de waardering en positionering van het “nieuwe” Anytime drastisch is verbeterd.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

-

Overige informatie

Dit project is een voorbeeldproject geworden voor Interamerican Insurances, het moederbedrijf van Anytime. In 1,5 jaar zijn ze de blauwdruk geworden voor agile werken en zijn door dit project met ons verhuisd van hun externe locatie naar het centrum van het hoofdkantoor. Met de verwachting dat ze laten zien hoe je dit doet aan de oude organisatie.

We zijn er trots op dat Dutch Digital Agencies op internationaal niveau meespelen op het gebied van verzekeringen. En dat we deze pitch wonnen van 2 Londense bureaus!

Fabrique

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe