Auto Trader

Omschrijving

Een gestroomlijnde website, uniek in zijn volledigheid en transparantie

Achtergronden van deze case

Hoe kunnen we Autotrader radicaal verbeteren? Autotrader.nl was duidelijk toe aan een herpositionering en vroeg ons een nieuwe online strategie te ontwikkelen voor service, conversie, brand identity & verdienmodel. En het geheel te ontwerpen. De intensieve samenwerking met Autotrader heeft geleid tot 19% meer conversie, een veel betere gebruikerservaring en een hogere omzet. Dit is o.a. het gevolg van een gebruiksvriendelijkere zoekmachine, die niet alleen de concrete autozoeker helpt, maar ook diegene die inspiratie zoekt of reviews belangrijk vindt.
Met de responsive website kan de autozoeker ook goed via mobiel informatie opvragen. En last but not least: de website ziet er steengoed uit, met een premium uitstraling en aantrekkelijke visuals.

Doel

Verbreed de doelgroep focus.
Verhoog aantal aangemelde auto's en zichtbaarheid van Auto Trader bij dealers zodat Auto Trader
Creëer nieuwe plekken voor advertorials, display en sponsored content.

Resultaat

Nieuwe zoekingangen (niet alleen harde specs maar ook zachte waarden) zorgen voor een aansluiting bij een bredere doelgroep. Door slim om te springen met vlak & vorm zijn er nieuwe plekken gecreëerd voor branded content & advertorials.
Een aantal slimme functionele tweaks dragen bij aan het 'butlerschap' van Auto Trader waardoor ook de dealers de meerwaarde van Auto Trader als connectie tussen koper & verkoper weer ervaren.

+ Voeg case toe