Werven in 360 graden

Omschrijving

Techneuten werf je met techniek! Daarom hebben we voor onze opdrachtgever AVR de eerste wervingscampagne op Facebook met een 360 graden video ontwikkeld.

Doel

Hoe verleid je potentiële werknemers om bij een af­val­ver­wer­ker aan de slag te gaan? En dan ook nog eens met de con­cur­ren­tie van alle andere technische vacatures in de regio. Hoe kan AVR zich on­der­schei­den? Een uitdagende opdracht! Uit onderzoek is gebleken dat mensen uit de technische industrie willen zien waar ze komen te werken. 360 graden video is hiervoor dan ook een relevante toepassing.

Resultaat

We zijn gestart met een strategische brainstormsessie. Met de opdrachtgever, twee recruiters, twee techneuten en een rauwe strateeg aan tafel. Dat leverde een boel nuttige inzichten op. Waarom werken zij voor AVR en niet voor een ander bedrijf? Wat zijn triggers voor techneuten? Hoe zouden de techneuten het aanpakken? Bepaalde zaken kwamen direct duidelijk naar voren. Zo staat de techniek altijd op nummer 1. Technici willen weten met welke techniek zij precies aan de slag gaan. Daarnaast is ook het team waarin ze terechtkomen een belangrijk onderdeel. En natuurlijk moeten we het verhaal niet mooier maken dan het is. Het blijven Rotterdammers, hé!

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

DMenzo

+ Voeg case toe