Dit platform redt levens.

Omschrijving

Medians is een online platform voor onderzoek naar de effecten van nieuwe medicijnen. Potentiële proefpersonen vinden er een overzicht van de huidige medische onderzoeken. Redkiwi heeft een platform gerealiseerd met een optimale user-experience. Het aantal support vragen is afgenomen. De conversie is aanzienlijk verhoogd; Nederland +35%, Belgie +35%, Duitsland +50%.

Doel

Een medisch onderzoekstraject is kostbaar en heeft zeer korte deadlines. Betrouwbaarheid, overzicht en precies de juiste informatie zijn cruciaal in de overweging om ​​proefpersoon te worden. De vorige website van Medians was verouderd en visueel niet meer aantrekkelijk. Er waren drie aparte domeinen om zowel Nederlandstalige, Duitstalige als Engelstalige proefpersonen te benaderen.

Redkiwi werd gevraagd een platform te ontwikkelen die potentiële proefpersonen triggert om mee te doen aan medische onderzoeken. De user-experience moet optimaal zijn. De grote hoeveelheid informatie moet duidelijk en overzichtelijk worden weergegeven. Vanwege de samenwerking tussen Medians en gerenommeerde onderzoekscentra, bevat het platform alleen betrouwbare medische onderzoeken met zeer betrouwbare gegevens. Om al deze informatie weer te geven was een georganiseerd overzicht nodig. De grootste doelgroep zijn de studenten. Ze surfen veel op mobiele apparaten, dus een responsieve website is een must. De potentiële proefpersonen, zowel jong als oud, moeten moeiteloos kunnen achterhalen voor welke onderzoeken zij in aanmerking komen.

Resultaat

Het herontwerp met een optimale user-experience is succesvol. De informatie is duidelijk, beknopt en visueel aantrekkelijk. Er worden korte animatievideo's gebruikt om moeilijke concepten uit te leggen en de informatie wordt in een vraag- en antwoordstructuur weergegeven. Er is gekozen voor zachte kleuraccenten om het lezen te vergemakkelijken.

De gebruikers, zowel jong als oud, navigeren moeiteloos (ook op mobiel) door de onderzoeken. Om het zoekproces zo efficiënt mogelijk te maken, worden er uitgebreide filteropties en een intelligente zoekfunctie gebruikt. Je kunt filteren op variabelen zoals geslacht, onderzoekscentrum en locatie. De pagina laadt naadloos en snel opnieuw in, zodat proefpersonen onmiddellijk de onderzoeken vinden waar zij voor in aanmerking komen.

Daarnaast is er een kaart geïmplementeerd die laat zien waar de huidige onderzoeken plaatsvinden. Een bezoeker kan dus in een oogopslag alle gewenste informatie vinden. De website is responsive en heeft nu bezoekers in Nederland, België en Duitsland. Het aantal support vragen is sterk afgenomen en de conversie is aanzienlijk verhoogd.

Nederland + 35%
België + 35%;
Duitsland + 50%.

Deze resultaten zijn prachtig! Hoe meer proefpersonen, hoe meer levens er worden gered.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Who knows better then the client? Medians co-owner, Lars Admiraal:

'De samenwerking met Redkiwi verliep heel soepel. Het is duidelijk dat ze veel ervaring hebben. De werksessies waren prettig en hielpen ons om onze doelgroepen uit te diepen. Nadat we alles in kaart hadden gebracht, gingen we geleidelijk over naar de designfase. Via Invision hadden we meteen een goed idee van het definitieve ontwerp. Ik ken maar weinig websites die op mobiel zo gebruiksvriendelijk zijn. Het design werkt! Wij draaien onze website actief in de landen Nederland, België en Duitsland waar wij een enorm verhoogde conversiepercentages hebben gerealiseerd.’

Redkiwi

Rotterdam
Redkiwi
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe