BinnensteBuiten.nl - Dagelijkse inspiratie voor binnen en bu

Omschrijving

BinnensteBuiten inspireert kijkers om te genieten van het leven, op een manier die de aarde mooier achterlaat voor volgende generaties. Het online platform fungeert als een activerend magazine dat verleidt om zelf verantwoord te genieten en daagt uit om naar buiten te gaan, bewuster te koken en duurzamer te leven.

Doel

KRO-NCRV is een maatschappelijke mediaorganisatie die een positieve impact wil maken op de maatschappij. Duurzaamheid en de aarde mooier achterlaten voor volgende generaties is een belangrijke pijler. Niet alleen content maken, maar mensen in beweging krijgen en ‘brandstof’ bieden om ook zelf het verschil te maken is hierbij essentieel.

BinnensteBuiten is een televisieprogramma waarin duurzaam genieten centraal staat. Online zagen we de kans om niet alleen te inspireren, maar ook meer concrete handvatten te bieden om zelf aan de slag te gaan. Dit stond centraal bij de ontwikkeling van het nieuwe online platform. Waar voorheen terugkijken een primaire rol speelde, zet de nieuwe online strategie in op het activeren van gebruikers. Dit doen we binnen drie thema’s: buitenleven, wooninspiratie en passie voor eten. We maken gebruik van slimme content bundelingen waarmee we oude content opnieuw relevant maken, zoals bijvoorbeeld een verzameling vegan snacks (Zeewier Barbecue & Cashew Camembert) en een verzameling eco-huizen. We werken samen met Staatsbosbeheer om online wandeling aan te bieden, waarbij je de routes kan downloaden. Ook zetten we in op steeds duurzamere recepten en trekken we dit steeds verder door in onze zoekfunctie, bijvoorbeeld door te filteren op seizoen.

Resultaat

Waar voorheen de website van BinnensteBuiten vooral in het teken stond van terugkijken en het terugzoeken van recepten is dit nu een essentieel onderdeel van het totaalconcept. TV inspireert niet alleen online, maar ook andersom. TV en online redacties zijn steeds meer geïntegreerd. Vanaf de start wordt nagedacht over de manier waarop we verhalen het beste kunnen vertellen, via welk kanaal en welke rol TV en online hierin spelen. Een item op TV over een loft in Eindhoven is online uitgebouwd tot een fotoserie waarbij je ook bij de buren kan binnenkijken. Zo ontstaat er een krachtige mix van TV, social en de website die elkaar versterken en samen het totale verhaal vertellen.

Een activerend lifestyle platform vraagt ook om andere doelstellingen. Met gemiddeld 300.000 bezoekers in de maand is het platform een succes. Hierbij is sinds de lancering van de nieuwe website een goede spreiding ontstaan over de website. Waar voorheen alleen recepten en terugkijken populair was, is er nu spreiding en is het thema wooninspiratie zelfs de tweede meest bezochte categorie. Tevens worden gebruikers steeds actiever in het beoordelen en printen van recepten en het downloaden van wandelroutes. Hierdoor zien we dat het niet blijft bij het inspireren van bezoekers, maar mensen in beweging krijgen en ‘brandstof’ toevoegen.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Grrr, LimoenGroen

Grrr - Creative Digital Agency

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe