BK Cookware

Omschrijving

BK is al meer dan 150 jaar een begrip op de Nederlandse markt van koken, bakken en braden. Voor BK heeft Cream het concept, het functionele design en daarnaast ook de technische implementatie van de nieuwe brandsite gerealiseerd op basis van open-source platform Magento.

Doel

Het bestaande platform van BK was verouderd, de website was lastig te onderhouden. Bezoekers konden moeilijk hun weg vinden en de website was niet geoptimaliseerd om met een smartphone of tablet te bekijken. Daarnaast was de land en taal indeling onlogisch, waardoor er niet per marktgebied één website was.

BK is een pannenmerk dat hoge kwaliteit combineert met gebruiksgemak en prijswinnend design. Het nieuwe platform moet aansluiten bij deze kernwaarden van het merk BK. Het duidelijk etaleren van de producten van BK Cookware staat voorop, waarbij de merkbeleving bij de consument versterkt wordt. De producten kunnen online gekocht worden, maar door het grote aantal verkooppunten van het merk is dit van ondergeschikt belang. Het platform dient de merkbeleving van BK te versterken, voor zowel de Nederlandse als de buitenlandse markt. Tot slot dienen de verschillende sites eenvoudig door BK zelf beheerd te kunnen worden.

Resultaat

Cream realiseerde een responsive internationaal platform op basis van de open-source software Magento, welke op elk gewenst apparaat, desktop, tablet of smartphone optimaal navigeert en functioneert. Daarnaast is Akeneo ingezet voor het beheren en verrijken van de product informatie, waarbij de basis informatie van de producten wordt geimporteerd vanuit het door BK gebruikte ERP pakket Navision.

Het concept van de site leunt op sterk beeldmateriaal en het tonen van de functionaliteiten van de verschillende producten. BK heeft tevens veel demonstratie filmpjes ter beschikking welke naadloos geïntegreerd zijn in de content van de site, waardoor bezoekers beter inzicht krijgen en de mogelijkheden van de producten. Conversie kan op verschillende manieren plaats vinden, als eerste kan het betreffende artikel direct online worden aangeschaft. Daarnaast is het vanuit de product detail pagina mogelijk om direct een dealer te zoeken waar de producten te koop zijn.

Op alle vlakken presteert het nieuwe platform beter en worden de doelstellingen gehaald of zelfs overtroffen. Binnen 6 maanden is er een verdubbeling van het aantal bezoekers te zien, zijn er 115% meer pagina's bekeken en blijven bezoekers 10% langer op de site, waardoor men de consument beter weet te boeien en aan het merk weet te binden. Daarnaast is het bounce percentage afgenomen en is het aantal bezoekers dat via de organische zoekresultaten de website weet te vinden gestegen. Ondanks dat het aantal orders geen doel op zich was, is ook dit sterk verbeterd.

Cream

Berkel en Rodenrijs
Cream
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe