BOLAS underwear

Omschrijving

In September 2015 lanceert GTST acteur Everon Jackson Hooi zijn eigen ondergoedlijn: BOLAS. Comfortabel, mooi ondergoed sterkt je zelfvertrouwen, maar BOLAS geeft je ook lef. De pay-off ‘for men with balls’ spreekt dan ook voor zich. Cream kreeg de uitdaging een webshop voor dit nieuwe merk te bouwen.

Doel

BOLAS heeft twee doelstellingen gedefinieerd, ten eerste is er de merkdoelstelling. De website en webshop bolasunderwear.com is het belangrijkste kanaal om de merkidentiteit tot leven te laten komen. Gezien het geringe marketingbudget was de inzet van overige middelen namelijk beperkt tot PR en social media. Die PR aandacht was overigens overweldigend, met name kort na de launch. Extra reden om het merk online krachtig neer te zetten voor de enorme traffic van nieuwsgierige pers en consumenten.

Daarnaast is er een conversiedoelstelling geformuleerd. Hoewel BOLAS in korte tijd ruim 50 fysieke verkooppunten had weten te realiseren, had BOLAS de doelstelling om binnen 4 maanden 25% van alle verkopen middels de eigen webshop te laten verlopen, zonder hierbij met zijn resellers te concurreren in prijs of voorwaarden.

Resultaat

Cream realiseerde een responsive e-commerce platform op basis van de open-source software Magento, welke op elk gewenst apparaat, desktop, tablet of smartphone optimaal navigeert en functioneert.

Door nadruk te leggen op krachtige visuals door de gehele webshop wordt er gezorgd voor een optimale merkbeleving. De instagram- en interactieve blogfunctionaliteit waarborgt optimale aansluiting op de inzet van social media.

De heldere korte salesfunnel maakt het voor de bezoeker mogelijk om met een minimaal aantal kliks een bestelling te plaatsen. Door de site heen zijn diverse saleslinks geplaatst zodat de weg naar de check-out vanuit elke pagina gemakkelijk gevonden is. Daarnaast is de checkout geoptimaliseerd voor de productgroep, waarbij binnen enkele stappen snel afgerekend en betaald kan worden. Het resultaat overtrof de doelstelling. Inmiddels vindt ruim 30% van alle verkopen plaats op bolasunderwear.com, terwijl het aantal fysieke verkooppunten ook flink gestegen is.

Cream

Berkel en Rodenrijs
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe