Bold Monkey - No time for dullness

Omschrijving

No time for dullness! Het nieuwe extravagante interieurmerk Bold Monkey heeft een unieke, eigenwijze custom made webshop. Na Zuiver en Dutchbone lanceert Zuiver B.V. een compleet nieuw en verrassend merk voor mensen die gaan voor uniek in plaats van uniform. De collectibles zijn nu verkrijgbaar in de you-hate-it-or-you-love-it-webshop.

Doel

Het zijn de maximalisten van de interieurwereld. Bold Monkey is een designmerk wat anders is dan andere interieurmerken. Het is extravagant, eigenwijs en uniek. Een merk voor mensen die durven; die altijd gaan voor uniek in plaats van uniform. ‘No time for dullness.’ Voor Zuiver B.V. (sinds 1998) is dit het eerste merk dat zij ook zelf online aan consumenten aanbieden.

De meest trendy conceptstores binnen Europa verkopen de collectie. De collectibles zijn extravagant en sommige producten van de collectie zijn er in een gelimiteerde oplage. Van deze limited edition items zijn er wereldwijd slechts een aantal beschikbaar. Bijvoorbeeld de pantertafel (jazeker) heeft een beperkte oplage én iedere panter heeft een gouden ketting met een nummer.

Aan Redkiwi de vraag om een schaalbare B2C webshop te ontwikkelen met het Bold-Monkey-gevoel, die klaar is voor de toekomst en de internationale groei van het merk.

De huisstijl stond redelijk vast. De kleuren en typografie waren opgenomen in de styleguide en een moodboard gaf de sfeer weer. Voor de ontwikkeling van deze unieke webshop werden enkele doelen gesteld: het bold-monkey-gevoel moest worden overgebracht; fans moeten de exclusieve producten kunnen bestellen, de voorraden moeten worden bijgewerkt en de webshop moet klaar zijn voor de verwachte groei van het merk Bold Monkey.

Resultaat

De UX designers hebben from scratch een eigenzinnig design gemaakt dat past bij het ‘stay bold, not beige’ gevoel van het merk. Het uitgebreide kleurenpalet is generiek toe te passen; je kunt de kleuren aanpassen in de gebruiksvriendelijke interface. Dit kan voor elke achtergrond van elk product en voor sommige elementen kan er een kleur uit de styleguide worden gekozen.

De developers hebben de layout en de afwijkende vormgeving, bijvoorbeeld het schuine stijlelement, van het unieke design volledig custom made ontwikkeld in Magento 2. Door het design voelt de webshop echt anders aan dan andere shops. De onderscheidende productpagina’s zijn volledig op maat gemaakt. Het design is excentriek echter is de productinformatie en de call-to-action duidelijk aanwezig.

De webshop is helemaal klaar voor de groei die het merk te wachten staat. Elementen zijn herbruikbaar gemaakt en opschalen is dan ook geen probleem.
Er is een koppeling die de voorraden bijwerkt. Een QR-code op de verpakking verwijst de klant naar de handleiding.

Door de pre-order module kunnen de grootste fans collector’s items (limited edition) alvast reserveren tot het moment dat deze leverbaar zijn. Want voor je het weet is de kans op een unieke gouden kraanvogel gevlogen.

De eerste orders kwamen snel na livegang binnen. Mensen hadden naar de collectie van het nieuwe interieurmerk uitgekeken en er was flink aandacht in de media en bij influencers voor het merk. De direct succesvolle webshop wordt steeds verder doorontwikkeld en uitgebreid met nieuwe bold-as-ever wannahaves!

Overige informatie

De webshop is ontwikkeld voor een nieuw merk dat gericht is op de toekomst en op groei. Er was voor livegang een krappe deadline, een budget en een vereiste om de webshop in Magento 2 te ontwikkelen.
Eveliene van Zanten - e-commerce specialist bij Bold Monkey - over het project: “Redkiwi begrijpt wat er nodig is voor de groei die Bold Monkey doormaakt. De lijntjes zijn kort, ook met de developers, waardoor we snel konden schakelen. Toen wij in de conceptfase het design zagen, waren wij direct overtuigd: Yes, dit is het! Dit is wat wij bedoelen met het Bold-Monkey-gevoel!

Redkiwi

Rotterdam
Redkiwi
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe