Brabant Magazine

Omschrijving

Brabant Magazine is het interactieve, digitale magazine van de provincie Noord-Brabant. Veel beeld, veel beleving, veel Brabant. Beeld inspireert, tekst informeert. Brabant Magazine is een duidelijke meerwaarde binnen de bestaande digitale media van de provincie en heeft nauwe banden andere mediavormen zoals de website, video, nieuwsbrieven, social media.

Doel

Brabant Magazine wil direct en indirect betrokkenen bij de provincie (positief) informeren en beïnvloeden om zo het imago van de organisatie te versterken en meer kennis van en waardering voor de provincie realiseren.
Inspireren, interesse wekken en interactie creëren zijn de belangrijkste communicatiedoelstellingen. Gevolgd door globaal informeren.
Het Brabant Magazine heeft geen commerciële doelstellingen. Wel zijn er kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen aan te geven zoals het opbouwen van een goede e-database.
De lezers voelen zich door het magazine meer betrokken bij de provincie en krijgen meer begrip en kennis van wat de provincie voor hen doet en betekent.
Brabant Magazine is een digitaal relatiemagazine dat lezers een duidelijk beeld geeft van de werkzaamheden van de provincie als organisatie en de resultaten daarvan.
Het Brabant Magazine wil haar lezers trots laten zijn op de provincie.

Brabant Magazine kent drie concrete doelgroepen:
Doelgroep 1: overheid en maatschappelijk middenveld; Provinciale Staten en Gedeputeerde Staten in en buiten Brabant, (Brabantse) burgemeesters, wethouders, gemeenteraadsleden en beleidsambtenaren. Leden van 1e en 2e Kamer en het Europarlement, maatschappelijke organisaties, instellingen, steunfuncties en waterschappen.
Doelgroep 2: het Brabantse bedrijfsleven.
Doelgroep 3: meelezers; werknemers provincie Noord-Brabant, pers, particulieren en Brabantse politieke partijen.

Resultaat

Hoe maken we van Brabant Magazine een succes?
4 jaar na de eerste editie is gepubliceerd, is het online landschap behoorlijk veranderd. En hoewel Brabant Magazine gaandeweg hier en daar een facelift heeft gekregen, zijn de grote veranderingen wat achtergebleven. Met de start van het vernieuwde Brabant Magazine hebben we alles weer eens goed onder de loep gelegd; doelgroepen geanalyseerd, doelstellingen bepaald, beoogde leestijd geoptimaliseerd en een terugkerend lezersonderzoek gestart. Alles om met vernieuwde magazine maximaal resultaat te kunnen behalen.

Vernieuwd – echt ‘Brabant’
Na 27 edities is Brabant magazine vernieuwd. Helemaal op z’n kop. We zijn overgestapt van MagStream naar WP-Magazines. Die stap heeft Brabant Magazine de ruimte gegeven die het nodig had. Ruimte voor groei en vernieuwing. Zo is de fotografie schermvullend geworden, worden pagina’s voorzien van achtergrond video’s en animaties. En alles uiteraard in de alom bekende Brabant Magazine stijl.

Volledig responsive – Any time, any place
Hoewel de oudere publicaties van Brabant Magazine altijd als rijk en vol gezien werden, heeft de stap naar een responsive online magazine platform ruim baan gemaakt voor een groter en diverser bereik. Door het magazine te ontsluiten voor alle devices bereiken we meer mensen op hun favoriete device en kan het magazine gelezen worden op het moment dat het de lezer uitkomt.

Illustraties in ‘BM-stijl’
Brabant Magazine maakt gebruik van een heldere lijnvoering die op subtiele manier de verschillende pagina’s bij elkaar houdt. De combinatie van lijnvoering, de consistente pagina layouts en custom animaties vormen samen de vernieuwde, maar toch herkenbare signatuur.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

DutchGiraffe | Digital Creatives

Den Haag
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe