Brocacef: samen één

Omschrijving

Brocacef wil in 2022 de nummer één zorgpartner te worden waar mensen bewust voor kiezen. Ze wil groeien naar een digitale en data gedreven organisatie om de klanten van Brocacef nog beter te bedienen. De oplossing: een online platform waarin alle proposities van verschillende businessunits gezamenlijk én overzichtelijk gepresenteerd worden.

Doel

Het doel van Brocacef is productherkenning voor de doelgroep door centralisatie van de platformen. Om de behoefte bij de organisatie én klant goed te begrijpen, zijn we gestart met een strategisch onderzoek. We hebben zo’n 20 interviews intern en extern uitgevoerd, om goed te begrijpen wat de behoeftes van de Brocacef Groep en haar doelgroepen zijn in relatie tot online.

Daarbij hebben we diverse leden van de doelgroep gesproken: van apothekersassistenten tot branche vertegenwoordigers en ziekenhuisapothekers. In een vertaling naar persona’s en customer journey’s hebben we deze inzichten geborgd voor de organisatie, en vertaald naar een UX-concept voor de B2B website. Zeven design principes vormden vervolgens de basis voor een consistente en goede gebruikerservaring.

Resultaat

Waar Brocacef zich online voorheen presenteerde als een gefragmenteerde lappendeken van diverse hoogwaardige diensten, staat er nu een platform waarin de breedte van de dienstverlening als kracht van de organisatie wordt getoond. Het platform is gereed voor personalisatie om zo de zeer diverse doelgroepen in een volgend stadium op maat te kunnen bedienen.

Groot onderdeel van de vernieuwde website is de Werken Bij-sectie, waarop continu zo’n 150 vacatures te vinden zijn Binnen twee klikken kunnen kandidaten passende vacatures vinden. Hiervoor is een integratie gebouwd met Emply, het nieuw geïntroduceerde Applicant Tracking System van Brocacef HR. Daarmee zet Brocacef voor haar employer branding en recruitmentstrategie een grote stap voorwaarts. Hierdoor kunnen gebruikers eenvoudig vacatures doorzoeken, delen en online solliciteren.

Door met aandacht naar alle losse entiteiten te kijken en te onderzoeken wat de behoefte van de doelgroepen zijn, hebben we ervoor gezorgd dat alle informatie relevant is voor iedere doelgroep. Daarnaast zorgt de integratie van alle systemen in één Sitecore-platform ervoor dat de nieuwe Brocacef huisstijl makkelijk doorgevoerd kan worden. Het totaalpakket tilt Brocacef online naar een hoger niveau om digital in te zetten in directe communicatie met klanten op basis van data.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

GriDD, Ceasar Experts

Overige informatie

Brocacef staat voor meer dan 200 jaar ervaring in de zorg en ondernemingszin. De organisatie is actief in de hele farmaceutische keten, en heeft daarmee een unieke positie in de Nederlandse farmaceutische zorg, voor zowel voor zorgconsumenten als voor de zakelijke markt. Brocacef is hiermee toonaangevend marktleider.

TRIMM

Enschede
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe