Conversiegedreven corporate website met HubSpot-integratie

Omschrijving

Om de volgende stap te zetten in hun digitale positionering heeft Samotics een rebranding doorgevoerd. Onderdeel van dit traject is een nieuwe corporate website met focus op branding, conversie en marketing automation. Wij mochten Samotics ondersteunen met het ontwerpen en ontwikkelen van deze nieuwe corporate website.

Doel

Om de wereldwijde groei van Samotics te versnellen is een volledige rebranding doorgevoerd. Voor ons de opdracht om deze nieuwe merkpositionering te vertalen naar een nieuwe website met focus op conversie, leadgeneratie en een goede integratie met HubSpot.

Resultaat

Een conversiegedreven corporate website die de nieuwe merkpositionering uitdraagt. Specifieke aandacht voor het ‘resources’-onderdeel met goede filter-functionaliteiten. Als CMS is gekozen voor SharePoint in een headless CMS-structuur. Er is met HubSpot gekoppeld voor leadgeneratie.

Overige informatie

De aanpak

Webdesign
Startpunt voor het webdesign was de vernieuwde brand & styleguide. In het webdesign is duidelijk gekozen voor een professionele corporate uitstraling met aandacht voor de belangrijkste conversies voor Samotics: een demo aanvragen, whitepaper/e-book downloaden en contact opnemen.
Headless structuur met SharePoint als CMS
De website van Samotics is ontwikkeld op basis van een toekomstbestendige 3-laagse technische architectuur. Bij het ontwikkelen van de frontend van de website is een set van bouwblokken opgeleverd. Samotics kan met deze bouwblokken zelf pagina’s opbouwen en optimaliseren via SharePoint CMS. Zo zijn ze zelf in control om eenvoudig nieuwe content toe te voegen of te wijzigen.
Met de Headless architectuur heeft Samotics een platform waarop ze kunnen blijven doorontwikkelen. Koppelingen met andere systemen binnen hun IT-landschap kunnen eenvoudig gerealiseerd worden. De website is hiermee geen losstaand item, maar een tool voor de verdere digitalisering van Samotics.

HubSpot Marketing Automation
HubSpot heeft een centrale rol in de marketing-tech stack van Samotics. Een goede integratie tussen de website en HubSpot is cruciaal. HubSpot-formulieren zijn direct gekoppeld aan de frontend van de website. Ook de whitepaper downloads van Samotics zijn op deze manier beschikbaar op de website.

Vidda Digital

Rotterdam
Vidda Digital
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe