Cordaid & RTL Boulevard Campagne

Omschrijving

RTL Boulevard komt jaarlijks in actie voor Cordaid. Begin dit jaar werd er geld ingezameld voor mensen die wereldwijd getroffen zijn door de coronacrisis. In samenwerking met verschillende leveranciers werkten we aan een optimale customer journey om zoveel mogelijk resultaat te behalen. Met groot succes!

Doel

Met de campagne ‘Word een lichtpuntje voor een ander’ steunt Cordaid de mensen die het moeilijk hebben. In deze roerige tijd besloot het campagneteam om ook aandacht te vragen voor Nederlanders die, onder meer door de coronapandemie, het hoofd niet meer boven water kunnen houden.


Met de oproep ‘Word een lichtpuntje voor een ander. Help iemand in nood. Dichtbij én ver weg.’, wilde Cordaid duidelijk maken dat we moeten omzien naar elkaar, waar ook ter wereld.

De doelstelling van deze campagne was om 15.000 donaties te ontvangen.

Resultaat

De actie is zeer succesvol afgesloten, zelfs ruim boven verwachting! Maar liefst 24.349 kijkers hebben tijdens de campagneweek een donatie gedaan om mensen in nood te steunen. “Dat zoveel mensen naar elkaar omkijken in deze tijd, is echt hartverwarmend”, aldus Alexandra van Nieuwenhuyzen, hoofd fondsenwerving bij Cordaid.

Tijdens de campagne werd de kijker gevraagd een SMS te sturen, waarmee een donatie in gang gezet kon worden. De kijker ontving hiervoor een SMS retour om de donatie af te ronden. Na een succesvolle donatie werd de kijker naar de landingspagina geleid waarin een chat was geïntegreerd, waar hij/zij desgewenst meer gegevens kon achterlaten. Deze donateurs kunnen later eventueel geconverteerd worden naar structureel donateur.

Level Level is gevraagd voor de ontwikkeling van de online campagnepagina’s en is verantwoordelijk voor de online donaties en de logica van de teller. We zorgden ervoor dat de site de traffic aan kon en we leverden extra support tijdens live-uitzendingen. Met een teller op de website van Cordaid en de RTL Boulevard desk maakten we de tussenstand van de campagne real time inzichtelijk.

Voor deze campagne werkten we samen met CM, Storm Digital en Abbi Insights. CM was verantwoordelijk voor het SMS-mechanisme en de betalingen achter de SMS, Abbi Insights voor de chatbot en Storm Digital heeft de online marketing rondom de campagne verzorgd.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

CM, Storm en Abbi

Overige informatie

Cordaid is een ontwikkelingsorganisatie met bijna 250.000 donateurs in Nederland. Mede dankzij hen en de steun van onder andere de overheid en de Nationale Postcode Loterij, zorgen zij voor noodhulp, betere gezondheidszorg, onderwijs, meer veiligheid en een inkomen voor miljoenen mensen.

Level Level en Cordaid werken al ruim vijf jaar samen. Een aantal jaar geleden ontwikkelde Level Level een maatwerk WordPress Multisite met een donatieflow die duizenden bezoekers tegelijk aankan. Daarnaast koppelden we de website aan verschillende slimme back-office systemen.

Samen met Cordaid en verschillende partners verbeteren we de website en de automatisering van processen continu.

Level Level

Rotterdam
Level Level
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

Tags

+ Voeg case toe