Corporate identity Kaasmuseum Bodegraven

Omschrijving

Huisstijl, spel op tablet computer en website voor Stichting Kaasmuseum Bodegraven.

Achtergronden van deze case

Uit oriënterende gesprekken bleek dat het Kaasmuseum Bodegraven behoefte had aan een impuls: inzet van modernere media, 'leven in de brouwerij’, activiteiten voor kinderen en zeker meer bezoekers.

Het Museum had geen eigen website, het logo en de folders waren door goedbedoeldende amateurs gemaakt. Het museum was moeilijk vindbaar. Voor kinderen waren er alleen speurtochten op papier.

Dubbelklik constateerde dat het bestuur -op dat moment- onvoldoende kennis en ervaring had om sponsors te kunnen werven. Wij hebben daarom het sponsorplan voor ze geschreven.

We hebben een logo, briefpapier en folder ontworpen, de opstellingen in het museum verlevendigd met video, licht- en geluidseffecten, de website en een app gemaakt met interactieve speurtocht voor kinderen op de Samsung Galaxy Tab.

Doel

De doelstellingen: inzet van modernere media, ‘leven in de brouwerij’, activiteiten voor kinderen en zeker meer bezoekers, hebben we dus heel ruim opgevat en door 'out of the box' denken hebben we er met het door ons geschreven sposnsorplan voor kunnen zorgen dat deze doelstellingen ook gerealiseerd konden worden.

Resultaat

Kinderen kunnen alles te weten komen over het museum en de bereiding van kaas met de speciale app 'Het Kaasletterspel' die Dubbelklik gemaakt heeft voor de tabletcomputer Samsung Galaxy Tab. Dit is een spel met animatie en video waarbij je door middel van het beantwoorden van tien vragen een rondgang door het Kaasmuseum maakt. Hoe meer vragen goed worden beantwoord hoe meer letters je krijgt van het te raden kaaswoord.

Voor dit spel maakten we ook de video-opnames, montages, animaties en geluidseffecten. De koeien- en muizen-karakters in de animaties zijn speciaal voor het Kaasmuseum ontwikkeld door beeldend kunstenaar Frans Huisman.

Om de tabletcomputer te beschermen tegen vallen, stoten en diefstal hebben we een omhulsel in de vorm van een kaas ontwikkeld.

Het spel is eerst getest met een aantal kinderen voor het in het museum werd aangeboden aan de bezoekers. Die test is uitstekend verlopen! De volgende fase van dit project behelst het verder uitbreiden van het aantal vragen en het toevoegen van verschillende leeftijdscategoriën.

Door de eigen website is het museum nu veel beter vindbaar

+ Voeg case toe