Corporate website Caiway

Omschrijving

Caiway is één van de grootste glasvezelleveranciers van Nederland. Met een sterke focus op de toekomst, is Caiway de afgelopen decennia bezig geweest om de techniek van morgen in je huiskamer te krijgen.

Doel

Caiway wil de groei van de afgelopen jaren doorzetten. Een belangrijk onderdeel hiervan is om de website nog relevanter te maken voor (toekomstige) klanten. De vorige website was onvoldoende flexibel en stabiel, en bood onvoldoende mogelijkheden om adequaat in te spelen op commerciële kansen.

Caiway had als wens om flexibel de content en de website kunnen beheren, in lijn met de marketingdoelstellingen en een zeer hoge mate van stabiliteit. Verder werd er gezocht naar betere personalisatie- en automationmogelijkheden, met behulp van ‘context of experience marketing’, op basis van klantprofielen en klantdata.

Resultaat

Om meer relevantie te creëren, is gekozen voor het Sitecore-platform. Sitecore is een UX-platform dat van alle gebruikelijke CMS-features is voorzien. Belangrijker, Sitecore biedt diepgaande mogelijkheden voor segmentatie en personalisatie. Binnen Sitecore heet dit het Customer Experience Platform. Binnen het Customer Experience Platform kan de gebruiker profielen aanmaken. Bezoekers worden aan de hand van gedrag op de website of andere kenmerken ingedeeld in een profiel. De beleving op de website zal vervolgens per profiel worden aangepast. Op deze manier kan er voor iedere bezoeker een unieke website gecreëerd worden. Zo wordt de relevantie van de website gemaximaliseerd.

Om de stijl van de nieuwe website te bepalen zijn we begonnen met een design sprint. Aan de hand van een workshop hebben we samen met Caiway gekeken wat er op dit moment goed is aan de website en wat er beter kan. Verder hebben we ook twee keer gekeken naar de functionaliteiten die op dit moment ontbreken. Het resultaat hiervan was dat we snel een duidelijk beeld kregen van de onderdelen die gebouwd moesten worden en hoe deze moesten werken.

Om Caiway op weg te helpen met het nieuwe systeem en het migreren van alle content, hebben we 15 verschillende voorbeeldpagina’s klaargezet. Onze UX-designers hebben bestaande pagina’s geanalyseerd en opgesplitst in benodigde componenten voor de nieuwe website. Deze componenten zijn vervolgens beschikbaar gemaakt voor alle pagina’s, zodat er eenvoudig nieuwe pagina’s konden worden samengesteld.

Overige informatie

B.made

Rotterdam
B.made
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe