D-reizen Vakantiemix actiesite

Omschrijving

Banners en een actiepagina voor D-reizen.

Achtergronden van deze case

Voor D-reizen hebben wij een actiesite ontwikkeld waarmee bezoekers hun ideale vakantie konden samenstellen. De deelnemers konden via banners hun voorkeuren aangeven op het gebied van soort vakantie, type verblijf, duur en periode. Zo kwam er bijvoorbeeld uit: een stedentrip met verblijf in een appartement, voor 5 tot 8 dagen in de meivakantie. Na het invullen van de wensen, konden de deelnemers op de homepage van de actiepagina hun gegevens achterlaten. Aan de hand van de postcode werden zij gekoppeld aan een Persoonlijk Reis Assistent (PRA), die werd voorgesteld met naam en foto. De Persoonlijke Reis Assistent is een unique selling point van D-reizen en de online vakantiewinkel heeft in totaal 4700 PRA’s verspreid door het land. Een PRA probeert aan de hand van de klantwensen de perfecte vakantie te zoeken en de klant te verrassen met een reisaanbod. In dit geval kon de deelnemer zijn of haar vakantiemix versturen naar de PRA, die vervolgens na 24 uur al vakantiesuggesties voorstelde.

Naast de banners zijn Facebook advertenties ingezet, om het publiek te linken naar de actiepagina. De actiesite was volledig html5 geanimeerd en geschikt voor zowel desktop als mobiele apparaten.

Doel

Het doel van de campagne was het genereren van leads en awareness voor de Persoonlijke Reis Assistent.

Resultaat

De campagne is bezocht door 38.800 unieke bezoekers. Uit de database blijkt dat bijna 2.000 mensen hun vakantie hebben samengesteld en gegevens hebben achtergelaten. Van het aantal deelnemers waren er 460 personen nog niet bekend in de database van D-reizen. Tevens heeft 52% de campagne bezocht via een desktop, 38% met een tablet en 10% met een smartphone.

MassMovement

Amsterdam
MassMovement
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe