De aankoopfunnel verkorten door online optimalisaties

Omschrijving

Tegeldepot.nl was na 8 jaar explosieve groei toe aan een professionaliseringsslag op het dossier e-commerce. Begin 2016 mochten we een review uitvoeren. Daar kwamen veel interessante en kansrijke bevindingen uit.

Doel

De aankoopfunnel verkorten door online optimalisaties en vergroten van de gebruiksvriendelijkheid

Resultaat

Door explosieve groei was het platform van sanitair specialist Tegeldepot niet langer passend en stonden de kanalen onder druk. De samenhang tussen de middelen was niet optimaal en er lagen interessante kansen op het gebied van conversie. De webshop was toe aan een redesign, met gebruiksvriendelijkheid en personalisatie als uitgangspunten. Dit hebben we gerealiseerd door data te verzamelen, a/b testen toe te passen en design elementen in het voortraject te toetsen. Het aankoopproces is nu overzichtelijk en producten kunnen eenvoudig aangepast worden aan de voorkeuren van de bezoeker. Dankzij deze online optimalisaties werd de aankoopfunnel verkort en vloog de conversie door het dak, met een omzetstijging van 100% als gevolg.

Yellowgrape

Amsterdam
Yellowgrape
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

Tags

+ Voeg case toe