De Kinderpostzegels bestel app

Omschrijving

Ding dong! Sinds 1948 gaan basisschoolleerlingen langs de deuren om Kinderpostzegels te verkopen. De afgelopen jaren waren er steeds minder scholen die deelnamen.

Doel

Hoe kan meedoen aan de actie makkelijker voor leraren en leuker voor kinderen gemaakt worden? In een Product Design Sprint met aFrogleap zijn er verschillende ideeën bedacht en getest met de eindgebruikers. Na validatie is gekozen voor de ontwikkeling van een Kinderpostzegels bestel app (iOS en Android).

Resultaat

De app biedt kinderen en bestellers de mogelijkheid om samen een digitale bestelling te doen, ook zonder internetverbinding. Gamification is onderdeel van de app om het interessanter voor kinderen te maken, ze kunnen digitale badges verdienen. In 2017 hebben meer dan 20.000 kinderen de app gebruikt en is de opbrengst van de actie voor het eerst sinds jaren weer gestegen.

Aan de deur kan een kind samen met de besteller de gewenste producten selecteren en een donatie geven. Ook kan er veilig met iDeal betaald worden via een link die de besteller later (als het kind weer online is) per email ontvangt.

De kinderen kunnen met hun verkopen verschillende badges ‘unlocken’. Gamification is een belangrijk onderdeel in de app.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Merkle

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe