De nieuwe altrex.com: van productpush naar merkbeleving

Omschrijving

De nieuwe altrex.com: Van productpush naar merkbeleving, van middelen naar online activatie en van strategie naar resultaat. Vanuit deze basis hebben we het merk Altrex online opnieuw opgebouwd. Met een visueel redesign, een vernieuwd communicatieconcept en interactie vanuit klantperspectief, wordt ingezet op een maximale merkbeleving én meer conversie.

Doel

Altrex is marktleider op het gebied van veiligheid op hoogte. Van huishoudtrappen en professionele ladders tot maatwerkoplossingen voor het onderhoud van Airbus vliegtuigen. Altrex heeft voor alle situaties producten en diensten die aansluiten op jouw behoefte of werkwijze. Altrex gelooft dat je in een sterk concurrerende markt het verschil kan maken door in alle opzichten de meest waardevolle speler te zijn.

Het project had de primaire doelstelling om Altrex online als A-merk te positioneren en potentiële klanten te overtuigen om voor Altrex te kiezen. Vanuit deze hoofddoelstelling hebben we samen met Altrex de volgende subdoelstellingen geformuleerd:

1. Van productpush naar merkbeleving.
Maak de meerwaarde van Altrex zichtbaar en voelbaar zodat er merkvoorkeur ontstaat t.o.v. de concurrentie:
• Op productniveau: waarom een Altrex? What’s in it for me?
• Op dienstniveau: claim de positie als meest waardevolle aanbieder in de markt.
• Op merkniveau: creëer een merkbeleving vanuit inspiratie en innovatie.


2. Van losse communicatiemiddelen naar online activatie:
• Verhoog de over-all online exposure en het aantal relevante websitebezoekers.
• Zorg dat prospects in alle fasen van de customer journey het antwoord vinden op hun vraag en op het hoogste niveau geadviseerd worden zodat zij altijd de juiste keuze maken.
• Verbeter de usability en salesfunnel met meer conversie als resultaat.

3. Van strategie naar resultaat:
• Vertaal de strategie naar een haalbaar gezamenlijk operationeel plan.
• Werk continu aan verbetering door alles meetbaar te maken, te analyseren en optimaliseren.

Resultaat

Altrex laat zien dat ze haar klanten als geen ander begrijpt. Van een inside-out en product-georiënteerde aanpak is Altrex 180 graden gedraaid naar een outside-in aanpak vanuit de wensen en behoeftes van de klant. Met verbluffende resultaten:

Van productpush naar merkbeleving:
Waar de concurrentie zich richt op een productpush vanuit USP’s, vindt Altrex maximale aansluiting middels UBR’s. Met een drietraps aanpak wordt de bezoeker ondergedompeld en verleid 1. Algemene productspecificaties vertaald naar klantvoordelen. 2. Unieke innovaties die een Altrex tot de beste keuze maken. 3. Een onvergelijkbare service en merkbeleving.

2. Van middelen naar online activatie:
Vanuit de customer journey hebben we invulling gegeven aan relevante touchpoints in het aankoopproces. Iedere stap speelt in op de wensen, behoefte en koopmotivatie van de potentiële klant. De belangrijkste game-changers: waardevolle hulp-tools, weergeven adviesprijs, creëren van bewustwording over wet- en regelgeving en de mogelijkheid om ook in externe webshops te kunnen kopen.

3. Van strategie naar resultaat:
Sinds de lancering werken we dagelijks samen aan het vinden, verleiden en binden van (potentiële) klanten. Resultaten worden continu geanalyseerd en geoptimaliseerd met topresultaat als gevolg!

• +25% relevant verkeer via Adwords en 9% verkeer via social media o.b.v. dezelfde kosten
• 15 % groei in aantallen organische websitebezoeken

Minimaal 200% score op gestelde doelen:
- Conversies naar on- en offline dealers
- Aanvragen van keuringen en reparaties
- Contactmomenten
- Inschrijvingen nieuwsbrief

• 50% tijdsbesparing op de supportafdeling door het online succes van tools zoals de onderdelenzoeker.
• Leads / offerte aanvragen: + 205%
• Time on site: 3 minuten en 20 seconden Altrex beleving.

Overige informatie

Het succes van de nieuwe Altrex.com is te danken aan een samenwerkingsvorm waarbij alle disciplines vanaf de start als één team hebben samengewerkt om strategie, concept, design, technologie, fotografie, copy en video samen te laten komen in één complete merkbeleving.

Triggerfish! Online activatiebureau

Zwolle
Triggerfish! Online activatiebureau
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe