De nieuwe corporate website van FrieslandCampina

Omschrijving

FrieslandCampina levert zuivelproducten met merken als Campina, Fristi, Optimel en Milner. Samen werkten we aan het complete traject voor een nieuwe corporate website en digitale identiteit. Van strategie tot design, contentcreatie, development en launch.

Doel

FrieslandCampina heeft de corporate strategie aangescherpt. De strategie van het Corporate Communications Team en vier strategische thema’s moeten vertaald worden naar een online platform en een digitale identiteit. Het doel is branding en informeren. Voor een optimale gebruikservaring staat de snelheid van de website centraal.

Resultaat

Het resultaat is een toekomstbestendige website, met uitstekende performance, waarop FrieslandCampina de verhalen van de organisatie kan vertellen.

Overige informatie

De aanpak

Voor FrieslandCampina analyseerden we de data van de huidige website en voerden we een SEO-Audit uit om de vindbaarheid te verbeteren.

Daarnaast brachten we de doelgroepen in kaart aan de hand van jobs to be done. Tijdens het in kaart brengen van de verschillende doelgroepen werd duidelijk dat er veel overlap bestond in de jobs to be done van de doelgroepen. Het vertellen van de verhalen van FrieslandCampina beantwoord het grootste deel van die jobs to be done. De nieuwe website moest dus een platform worden waarop die verhalen verteld worden.

Hoge performance dankzij een Headless CMS-opzet
De snelheid van de website was een belangrijk speerpunt. Niet alleen voor een gebruiker is de snelheid van een website belangrijk, ook Google kijkt hiernaar bij het rangschikken van de zoekresultaten. Dankzij de Headless CMS-opzet met een WordPress CMS realiseerden we een platform met betere performance, een hoger securityniveau en meer mogelijkheden voor verdere digitalisering.

Vidda Digital

Rotterdam
Vidda Digital
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe