De nieuwe Rabobank.com

Omschrijving

Samen met Rabobank ontwierpen en ontwikkelden we, binnen 4 maanden, de nieuwe Rabobank.com. De internationale thuishaven voor iedereen die wat met Rabobank te maken heeft. De responsive website met rijke user experience toont op aansprekende wijze het bedrijf en wijst alle verschillende doelgroepen snel de weg.

Doel

“Makerstreet, help ons! Momenteel zijn wij niet tevreden over onze corporate website. We hebben veel verschillende doelgroepen: klanten, pers, investeerders, professionals, interne stakeholders en algemene bezoekers. De site is enorm, maar niemand kan goed vinden wat hij nodig heeft en dat levert ons reputatieschade op. Wij zijn het aan onze stand verplicht een toegankelijke en aantrekkelijke website te hebben.

En intern zie je eigenlijk hetzelfde. We hebben veel verschillende stakeholders en ook daar is men niet tevreden over de presentatie en inhoud van de content. Onze corporate site bestaat nu eigenlijk uit een verzameling kleinere sites.

Dit moet veranderen! Er moet gewerkt worden aan één enkele en sterke uitstraling. En dat moet op zeer korte termijn, binnen 4 maanden om precies te zijn. Want daarna zullen de half-jaarcijfers gepresenteerd worden en daarvoor moet de website in topvorm zijn.

Dus: ontwerp en maak samen met ons de nieuwe site (design, content & front-end). Zorg samen met onze programmamanager voor een goed stakeholder-management. En werk nauw samen met onze IT en redactie voor het beste, en natuurlijk responsive, eindresultaat.”

Resultaat

“OK Rabobank, here we go!”

Corporate websites van grote concerns blinken niet altijd uit in levendigheid. Ze staan vaak bol van jargon en obligate stock-fotografie. Dat wilden wij anders gaan doen.

Financiële zaken zijn nou eenmaal complex en aantrekkelijke visuele presentatie is lastig. Daarom is het beter om je product of eigenlijk de impact van je product te laten zien, aan de hand van de mensen die er wereldwijd gebruik van maken. Maar wel echt, dus met waarachtige fotografie en gebruikmakend van quotes van de ‘eindgebruikers’. Kortom, echt een contentstrategie.

Voor een aantrekkelijke presentatie kozen we voor een (volledig responsive) magazine look & feel. De fotografie krijgt alle ruimte en we belichten zowel de Nederlandse boerenachtergrond als de internationale context.

Deze site kent een grote veelzijdigheid aan doelgroepen. De website moet dus echt een hub (gids) zijn die iedere bezoeker snel naar zijn bestemming helpt. Dit doen we met een eenvoudige platte navigatie en door op paginaniveau altijd de belangrijkste vervolgstappen aan te duiden.

Dit redesign heeft tot mooie resultaten geleid. De engagement steeg met gemiddeld 30 procent. In de sectie 'Producten en Diensten' verdubbelde deze zelfs. De bounce rate in deze categorie daalde maar liefst 76 procent. Gevolgd door ‘Investor Relations’, waar de uitval ook nog eens met 60 procent daalde.

En last but not least. Dit traject is in slechts 4 maanden doorlopen, van de eerste workshop-sessies tot aan de lancering. Dit is gelukt dankzij de agile scrum aanpak met groot wederzijds commitment van Rabobank en ons.

Makerstreet

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe