De Woonbond

Omschrijving

De Woonbond is de stem van hurend Nederland. Anno 2015 vertegenwoordigt de Woonbond meer dan de helft van alle hurende huishoudens. De nieuwe website voegt een aantal websites samen en is hét platform waar huurders informatie kunnen vinden. Dit versterkt de positie van De Woonbond als expert en belangrijkste belangenbehartiger.

Doel

Realiseer een nieuwe woonbond.nl die de organisatie in staat stelt haar online ambities waar te maken.

Deze ambities zijn:
* Creëer een platform dat huurders en huurdersorganisaties een helder overzicht geeft van de diensten en informatie die De Woonbond te bieden heeft;
* Versterk de positie van De Woonbond als expert op het gebied van huren door relevante content;
* Versterk de positie van De Woonbond als belangrijkste belangenbehartiger van hurend Nederland door meer leden aan te trekken;
* Maak het mogelijk om snel online acties en campagnes op te zetten om in te spelen op ontwikkelingen in de markt;
* Maak het eenvoudig om brochures en andere informatie te bestellen en te downloaden via een webshop;
* Verhoog de binding met de leden door ledenkorting op producten en diensten die via de website besteld worden;
* Optimaliseer het beheer van de website en de ledenadministratie.

Resultaat

Samen met De Woonbond is een nieuwe, heldere en strakke digitale huisstijl ontwikkeld. Content uit de oude website is gemigreerd naar het nieuwe platform. Wij hebben volgens een agile methodiek gewerkt wat resulteerde in snelle deelopleveringen van het platform die getest zijn bij redacteuren en leden van De Woonbond.

De website bevat een webshop waar bezoekers direct lid kunnen worden en dan meteen kunnen profiteren van ledenvoordeel. De website is ontwikkeld in Drupal en er is veel aandacht besteed aan het gebruiksgemak voor redacteuren. Hierdoor is het voor De Woonbond nu eenvoudig om dagelijks nieuwe content te publiceren.

Belangrijkste eigenschappen van het project:
* Volledig responsive
* Webshop
* Eenvoudig beheer
* Agile projectaanpak
* Nieuwe digitale huisstijl
* Koppelingen met CRM van De Woonbond

Belangrijkste statistieken:
Tussen oktober 2015 en januari 2016 is het websitebezoek verdubbeld (vergeleken met zelfde periode vorig jaar).

In 2015 is het aantal leden van de Woonbond gegroeid met meer dan 21.000 huishoudens, deesl dankzij de populaire actie Bemiddelingskosten (hulp bij terugvorderen bemiddelingskosten door gerechtsdeurwaarder).

Om het beheer van de ledenadministratie te optimaliseren is de website gekoppeld aan het CRM-systeem van De Woonbond. Dit geeft leden de mogelijkheid zelf hun gegevens en abonnementen bij te werken. Op dit moment zijn ongeveer 1600 website-accounts gekoppeld aan het CRM, wat zorgt voor een meer up-to-date CRM.

De Woonbond over de nieuwe website: "We zijn trots op het bereikte resultaat, en bouwen graag verder op de solide basis die er nu ligt." –- Yvonne Ravestein, web coordinator.

Triquanta

Delft
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe