Design Time voor Dutch Design Week

Omschrijving

Het is altijd tijd voor Dutch Design. Met een hernieuwd online platform doorloopt Dutch Design Week online vijf fases, toepassend op de doelgroep en de behoeftes van de bezoekers. In aanloop naar, of na afloop van het inspirerende festival.

Doel

De klimaatcrisis, plastic soep, oorlogen rondom water, de tijd van nu vraagt om radicale oplossingen. Designers spelen een cruciale rol in het vormgeven van deze innovatieve oplossingen en creatieve systemen. Dutch Design Week brengt de Nederlandse makers en hun baanbrekende concepten samen in Eindhoven. Reden voor The New York Times om Dutch Design Week uit te roepen tot een van de meest inspirerende designfestivals ter wereld.

Met een hernieuwde online strategie zet Dutch Design Week stappen om ook voor, na en tijdens het festival de kracht van design te onderstrepen. Dutch Design Foundation - de organisatie achter Dutch Design Week - en Vruchtvlees vieren dat met een online platform dat inspiratie biedt voor de bezoekers, een podium aan de deelnemers en oproept tot conversie en actie op strategische momenten. Zo zet Dutch Design Week sterker in op de verbinding van de 2600 designers en 350.000 bezoekers.

Resultaat

Met meer dan 2600 ontwerpers, 600 events, 120 deelnemende locaties en 350.000 bezoekers ligt information overload snel op de loer. Aan de hand van redactionele curatie, een custom curatie-algoritme en verschillende fases voor de website minimaliseert Dutch Design Week ruis en serveert zij de content dat voor de doelgroep op dat moment het meest relevant is. Zo doorloopt het platform verschillende fases als programmering - aanmelding - magazine, geijkt op de beoogde doelgroepen.

Een naadloze koppeling van Salesforce in de back-end van de website zorgt voor crossmediaal gebruiksgemak in het onboardingsproces van de (potentiële) deelnemers op zowel de Dutch Design Week-website als Dutch Design Awards.

Doelstellingen
- Verminder ruis, keuzestress en voorkom information overload.
- Zorg voor een naadloze onboarding over alle platformen van de Dutch Design Foundation (DDW, Dutch Design Awards).
- Ontsluit de content van Dutch Design Week ook gedurende het jaar en zorg voor een goede manier van doormeten.
- Zet een hoog designniveau neer, mét oog op conversie.

De website en campagne zorgen voor:
Stijging 30% in aanloop van DDW in vergelijking met 2018.
50% meer online verkoop
60% omzetstijging
Gemiddeld 3 min. Time on site.

In Emerce deelt Mark de Greeff - CMO Dutch Design Week dat een groot deel van die groei voortkomt uit extra zakelijke tickets en bezoekers: “De persoonlijke aanpak financiert zichzelf en zorgt dus voor de versterking van de formule”, concludeert De Greeff. “Meer inzicht leidt namelijk weer tot kwalitatieve ontmoetingen tussen makers en liefhebbers.” Zo blijven we de Dutch Design Week website optimaliseren.

Overige informatie

Design Time vormt de basis van het platform. De header toont een CTA op relevantie: van conversie naar content en van community naar programma. Content wordt via een algoritme geplaatst en geprioriteerd op basis van de redactie, of interactie met de bezoekers.

Dankzij een Salesforce-koppeling voegen festivaldeelnemers op één plek hun content en data in voor zowel de DDW als Dutch Design Awards website. De website wordt zo meer een marketingtool voor de deelnemer zelf, gericht op de verbinding tussen deelnemers en designliefhebbers.

Verve Agency

Den Haag
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Tags

+ Voeg case toe