Dichter bij de eindgebruiker via klantportaal Liftinstituut

Omschrijving

Het klantportaal brengt Liftinstituut steeds dichter bij de eindgebruiker. Door de integratie met Microsoft Dynamics NAV profiteren klanten van de rijke dataset. Met het portaal hebben we een stevig fundament neergezet voor verdergaande digitalisering: van informatievoorziening tot strategische samenwerking tussen Liftinstituut en zijn klanten.

Doel

Bij Liftinstituut, marktleider op het gebied van keuringen en certificering van liften en roltrappen, staat veiligheid op nummer één. Liftinstituut wil met het gebruik van digitale technologie hun dienstverlening verder optimaliseren, door data beter toegankelijk te maken voor hun klanten. Ook daarbij is veiligheid van groot belang. Samen ontwikkelden we een nieuw klantportaal dat een stevige basis vormt voor verdergaande digitalisering.

In vrijwel alle liften in Nederland tref je het driehoekige stickertje aan als bewijs van de veiligheidskeuring door Liftinstituut. Een keuring van het eigen IT-landschap van Liftinstituut leerde dat hun klantportaal draaide op verouderde techniek en op den duur niet meer aan de veiligheidseisen zou voldoen. Daarom wilde Liftinstituut het klantportaal onder handen nemen en de dienstverlening optimaliseren. Met een nieuwe customer portal biedt Liftinstituut meerwaarde aan zijn klanten rondom communicatie, planning en inzicht in de veiligheidsniveaus van installaties.

In een uitgebreide inventarisatiefase deden we onderzoek naar onder meer de doelgroepen en merkwaarden van Liftinstituut. We verkregen waardevolle inzichten door te spreken met de daadwerkelijke gebruikers van het klantportaal. Samen met Liftinstituut ontwikkelden we een digitale visie die hen in fases steeds dichter bij de eindgebruiker brengt. Van een nieuwe, moderne versie van het klantportaal ‘Mijn Liftinstituut’, tot een strategische samenwerking tussen Liftinstituut en zijn klanten.

Resultaat

Het resultaat is een portaal waar de klant snel de juiste informatie vindt. Voor een feilloze klantervaring is de performance van het systeem essentieel. Dat stelt hoge eisen aan de koppeling tussen de backend-systemen en de interface. Het nieuwe klantportaal haalt via OData informatie op uit het ERP-systeem van Liftinstituut, Microsoft Dynamics NAV. Een compleet nieuw design, gebruiksvriendelijke interface én uitgebreide zoekfunctie geven het klantportaal een geheel nieuwe gebruikerservaring. En het systeem is ook zo snel als klanten zoeken en filteren door honderden installaties. Uiteraard is het portaal volledig responsive, zodat de user experience op ieder device goed is.

Met de ‘Mijn Liftinstituut’-omgeving zetten we een stevig fundament neer dat klanten effectiever en efficiënter van informatie voorziet. Door de verbeterde integratie tussen back- en frontend kunnen klanten nog meer profiteren van de rijke dataset. We breiden de functionaliteit uit met een rapportagefunctie, en het portaal gaat inzicht geven in de onderhoudsfrequentie en levensduur van installaties. Zo ondersteunt Liftinstituut zijn klanten bij het nemen van strategische beslissingen over de aanschaf en het onderhoud van producten.

Overige informatie

Highlights:

- Moderne user interface, gericht op desktop én mobiel
- Meer dan 1000 gebruikers krijgen inzicht in hun installaties, tot wel 1000 installaties per klant
- Frontend in React en TypeScript
- Applicatielaag en logica met .NET Core
- Microsoft Dynamics NAV-integratie middels OData API

Hoppinger

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe