Digitaal mediaplatform voor ZPRESS Young

Omschrijving

ZPRESS Young is onderdeel van ZPRESS Media Group, en is nummer twee bij de landelijke jeugdbladen.

Doel

ZPRESS was op zoek naar een manier om vaker contact te maken met de jonge doelgroep, en meer de interesse vast te houden. Daarnaast moest content voor meerdere labels op één plek beheerd kunnen worden én een nieuw verdienmodel worden geïmplementeerd.

Resultaat

B.made ontwikkelde de website voor alle merken van ZPRESS Young: Hitkrant, GIRLZ, CosmoGIRL, MEIDEN magazine, STOER en GOAL!. Met een multisite contentmanagementsysteem werkt de redactie nu via één platform aan bereik, engagement, conversie en dialoog met de diverse doelgroepen. Ook zorgde B.made voor een uitgebreide cross-channel customer journey zodat de lezer zowel offline als online betrokken is en blijft bij de verschillende formules van ZPRESS.

We optimaliseerden de meetbaarheid van de sites en de abonnementen-conversiefunnel. ZPRESS is hierdoor in staat meer data-driven te werken en heeft inzicht in welke content graag wordt gelezen. Zo kan ZPRESS beter inspelen op de interesses van haar lezers, terwijl de omzet uit de websites kan worden vergroot.

Naast websites ontwikkelde B.made ook apps voor Hitkrant, MEIDEN magazine, GIRLZ en CosmoGIRL. Hiermee wordt er ingespeeld op de wensen en behoeften van de gebruiker. Het merendeel van content wordt tegenwoordig namelijk via de mobiele telefoon geconsumeerd. De apps zijn onderdeel van een omnichannel-strategie. De redactie is hier echter geen extra tijd aan kwijt, de content wordt namelijk vanuit het CMS van de websites gehaald.

Overige informatie

Bekijk de volledige case:

https://www.bmade.nl/cases/zpress-young/

B.made

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

+ Voeg case toe