Digitaal podium vol voorstellingsvermogen

Omschrijving

Theater is tijdloos, maar dat betekent niet dat theater niet meegaat met zijn tijd. GuiltyPeople ontwikkelde voor DeLaMar Theater een website waar alles om voorstellingsvermogen draait.

Doel

“We willen volle zalen trekken, zowel offline als online.”

Een theatervoorstelling bezoeken begint bij de meeste mensen met het uitzoeken van een voorstelling. De locatie is dan bijzaak.
Maar het DeLaMar Theater wil een voorkeurstheater zijn. Want hoewel je sommige voorstellingen op meerdere locaties kunt zien, is er maar één plek waar de magie het best tot z’n recht komt.
Om vaker door het grote publiek als voorkeurstheater te worden benoemd, werkten we aan een digitaal podium voor DeLaMar Theater zelf.

Door je onder te dompelen in beleving maken we de belofte “we houden van theater” waar.
Daarnaast houdt DeLaMar niet alleen van theater, maar ook van bedrijven. De prachtige zalen en foyers lenen zich uitstekend voor zakelijke meetings en events, maar ook op dit vlak stond DeLaMar Theater nog niet voldoende in de schijnwerpers.
Kortom, een nieuwe mobile first website die
- samen met de eindgebruiker ontwikkeld is;
- de beleving van het theater ook online doet sprankelen;
- ook de zakelijke markt aanspreekt en bedient;
- het restaurant onderdeel van een avondje uit maakt;
- is voorzien van de nieuwe huisstijl;
- conversiegericht is.

Resultaat

“Rol de rode loper maar uit!”

We gingen aan de slag met een zeer ambitieuze planning. Binnen tweeënhalve maand moest het project gerealiseerd zijn - from scratch. Een bijkomende uitdaging was dat de ontwikkeling samenliep met de realisatie van een nieuwe huisstijl.

Door nauwe samenwerking zorgden we ervoor dat we binnen een week een getest én werkend klikmodel van de nieuwe website hadden. Vervolgens gingen we de designsprints in en versterkten het ontwerp, de serviceverlening en de juiste functionaliteiten en informatie op het juiste moment. Bijzonder is dat we de website grotendeels hebben ingericht en aangescherpt op basis van interviews en user tests. Kortom, de klant van onze klant was koning.

DIT RESULTEERDE IN EEN WEBSITE DIE…
- Toegankelijk is voor het grote publiek door middel van mobile first oplossingen, slimme agenda’s en overzichtelijke pagina’s waardoor een voorstelling vinden een eitje is;
- Niet alleen de praktische informatie biedt, maar ook foto’s, recensies en achtergrondinformatie over de voorstelling en acteurs (om de voorstelling voor te proeven);
- De narrowcasting in en rondom het theater maakt gebruik van website feeds; - Is voorzien van de nieuwe huisstijl - offline en online communicatie zijn één;
- Nu ook voor zakelijke gelegenheden interessant is dankzij een door webshops geïnspireerde omgeving waar bedrijven binnen een paar klikken achterkomen hoe ze hun events zo succesvol mogelijk kunnen hosten;
- Conversiegerichter dan ooit is door altijd in beeld aanwezige CTA’s.

Overige informatie

We mogen niet álle cijfers delen, maar deze resultaten liegen er niet om:
- Sinds de livegang is het bouncepercentage met zo’n 30% gedaald;
- Het conversiepercentage op mobiel met zo’n 4,5% gestegen;
- Het aandeel organisch bezoek is met 13% toegenomen;
- Het zakelijk bezoek plust met 25%;
- Het aanvragen van offertes is met 30% toegenomen;
- En we zien een stijging in internationale aanvragen dankzij de Engelstalige variant.

+ Voeg case toe