Doomijn: beleving als basis voor meer conversie

Omschrijving

Van baby tot dreumes, van peuter tot basisschoolleerling. Met ruim 160 opvanglocaties op o.a. een kinderboerderij, manege of zwembad biedt Doomijn unieke kinderopvang. Met een bijzonder verhaal en een intuïtief activatieproces worden ouders verleid om hun dierbaarste bezit aan Doomijn toe te vertrouwen.

Doel

Klantenwerving bij Doomijn is afhankelijk van twee belangrijke factoren: aanbeveling uit persoonlijke kring en online oriëntatie. Uit onderzoek van Doomijn bleek dat de keuze primair gemaakt wordt op emotie (is dit een leuke en veilige plek voor mijn kind), locatie (in de buurt) en aansluiting bij persoonlijke wensen en mogelijkheden (aantal dagen, soort opvang, etc.)

Ten tijde van de briefing sloot de online communicatie niet meer aan bij de huidige situatie van Doomijn. De informatievoorziening was onvolledig, de uitstraling was verouderd en er was geen duidelijke activatie richting een aanmelding of contact.

Vanuit bovenstaand perspectief zijn de volgende verwachtingen en doelstellingen bepaald:
• Het nieuwe communicatiethema ‘ontdek je eigen doomijn’ laden via online media.
• Online activiteiten afstemmen op touchpoints en behoeftes uit de customer journey
• Optimalisatie (in gemak en kosten) van de klantenservice door 24/7 online klant-advies
• Online conversie: 15% meer aanmeldingen via de website

Resultaat

Met een combinatie van beleving, emotie én bewijsvoering in één aanpak zorgt Doomijn dat ouders relevante antwoorden vinden in iedere stap van hun zoektocht naar kinderopvang. Zo zorgen ze voor meer beleving, verbondenheid en conversie. Met een duidelijke activatiestrategie, de website én een geïntegreerd aanmeldproces wordt continu samengewerkt aan een betere beleving, 24/7 service en meer aanmeldingen.

Het resultaat is een responsive website die met een bijzonder verhaal en een intuïtief activatieproces ouders verleid om hun dierbaarste bezit aan Doomijn toe te vertrouwen. Dat deze aanpak succesvol bijdraagt aan de doelstellingen bewijst de groei in online exposure (+45%), de groei van het aantal relevante bezoekers (+12,3%), de huidige zoekmachine positie van de lokale vestigingen (gem. top 3) en het veelvuldig gebruik van het online 24/7 klantadvies.

Waar concurrerende kinderopvang organisaties nog traditioneel opereren vanuit hun aanbod bewijst Doomijn met ‘ontdek je eigen doomijn’ dat ze de belevingswereld van zowel de ouders als de kinderen perfect begrijpt.

De overall doelstelling om meer online aanmeldingen te realiseren is ruimschoots gehaald. (Exacte cijfers hiervan zijn op aanvraag voor de jury beschikbaar)

Triggerfish! Online activatiebureau

Zwolle
Triggerfish! Online activatiebureau
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe